fredag 22 februari 2013

Leka bög och duracellkaniner

Carola berättade igår att Theodor och Ville hade kommit ut med varsin barnvagn och Theodor hade sagt att de lekte bög! Fantastiskt skönt att de kan leka pappa pappa barn. Och idag sa Ville
- Mamma? Ella säger pappa men vi har ju ingen pappa, Theodor har pappa och han är inte här ju!?
När jag sen tog upp det vid köksbordet sa han (när vi sa att ja vi är ju två mammor - gay) så kopplade han det och sa "jag är bög" ha ha (han menade nog själva pojktermen av det hela... Queerfamiljen liksom.

Nu är Ella turbo uppe. Seriöst hon sov 1 h på dagis och nu är kl 20.00 och sååå Duracell, medan jag la Ville har hon hunnit med följande:

Dra ut alla bakplåtspapper ur lådan
Gnaga sönder mina hörlurar
Smeta ut en halv youghurtskål på bordet, mosa in en macka i den nya duken på bordet
Dragit ner en stor låda med leksaker i hennes rum
Hällt ut min skolväska och vänt upp och ner på innehållet i min plånbok

Innan idag tog hon ner alla kuddar i soffan, spolade ner en hel toarulle i toaletten, hällde ut kiss från pottan i soffan, dök in i ett bord och gnagde sönder en pärlplatta. Jag försöker så gott jag kan att låta de vara med när jag lagar mat men tydligen så behöver hon supervision 24-sju!!! Känner mig enormt otillräcklig...

Jag försstår inte varför hon kan vara så pigg, själv somnade jag i soffan dreglandes till grisen Olivia medan barnen hoppade på mig och bet mig i fötterna och inte ens nu 2 koffeintabletter senare vill jag påstå att den där tuppluren gav mig så mkt energi. Nu sitter Ella på golvet och knycklar ihop mitt anteckningsblock, orka. Har redan försökt lägga henne i 30 min med sång och klapp på pannan men icke sen upp och dansa... Åh orkar inte.

Maten blev i alla fall god. Barnen åt som vanligt inte, de smakade några skedar...


Kycklinggryta med oliver och paprika

Ella hjälper självklart till hon älskar att röra


Trött kille och nog första gången i livet han ligger på en och ska vila - här snackar vi Kodak moment delux
Nya glas, äntligen ser jag ordentligt och kanske min ständiga migrän går bort...

//Trött mamma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar