torsdag 21 februari 2013

Att kunna sin Britney

Iskallt i Skåne. Tidig morgon. Stress.

Jag älskar musik och kraften i den. När man själv inte orkar tar man sig steget längre med musik och text. Både när man tränar som när man är hemma eller bara går en promenad. Kan tycka musik kan vara väldigt personligt varav jag förbannar alla som glömmer stänga av private settings på Spotify. Jag kan lyssna på en låt hundra ggr och ibland tröttnar även jag men jag älskar att hitta nya textfraser som talar för sig själva, nya upptakter eller nya rytmer.

Ibland när jag har svårt att ta in saker brukar jag hitta låttexter som liksom hjälper mig på vägen och visst att dela musik med varandra är ett fantastiskt sätt att kunna inspirera andra men det är ändå konstigt att detta med musiksmak även innehåller "bra eller dålig". Värderingar.

Men om jag mår bra eller blir glad av en viss musik borde jag väl få lyssna sönder den!

Jag och en av mina vänner älskar Britney (among others) men det roliga är att vi tom kommunicerar genom Britneys låttexter då vi båda är insnöade. Det gäller således att kunna sin Britney när tiderna förändras och verkligheten biter en hårt.

"Stronger than yesterday" - bjuder på den dagen till ära

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar