söndag 24 februari 2013

Regnbågsmåndag

I vår familj älskar vi färg, ja igår när Mimsan var och hälsade på sa han tom att han hade många färgor i hans jum:-) Både jag och C älskar mörklila, turkost och rosa. Jag längtar så tills den dagen vi skaffar hus så man kan ha ännu större möjligheter då med tapeter, golv och dörrar. Vill gärna ha ett rum med en vägg som är som en skog, havststrand eller berg... Och i det ska det vara trämaterial och massor med ljus som ett terapirum fast typ kanske mer som ett arbetsrum,  med fårpälsar och sköna möbler. Började dagen med inspiration från Livingtidningen. Det och en kaffe och sovmorgon gör ju susen:-)

Denna vecka blir lugnare "bara" två böcker att läsa och dessutom så intressanta sådana. På torsdag ska jag hem till Öland över dagen och göra en tatuering (hooked) och på fredag får vi finbesök av Madde och Ullis! Fantastiskt kul v med andra ord. Har redan mer energi och jag ska kämpa för att hålla den där hela v.

Jo angående köpstoppet. Det går bra. Lite godis handlades dock i lördags men än så länge inga tuggummi, kläder eller alkohol... 3 v kvar.

Lovely månda!

Spishyllan


Ommålad byrå på den vår budda, kandelaber och en tavla jag gjort från ett tidningsurklipp från 1910 - en dikt om  kärlek till ens barn, väldigt vacker. 


Hallen med färgglada hängare i barnens höjd 2 st, pall Åhlens, Peppelinamatta, Karolina Konst tavla (en till - "du & jag") på väg upp, hängare och hylla IKEA + dynorna. 


Buddah - loppisfynd, rosa förvaringsboxar Åhlens, grisarna - TING,  älskade Livingtidningar. Sen har jag ramat in bebisbilder på barnen och Carolas mammas gamla barnskor (samma sak vid Villes foto), 


Älskar mörklila, fondväggen är målas som en kvadrat dvs inte ända ut i kanterna. Retrobil som barnen älskar, Carolas gamla skrivbord sen hon var liten och en massa massa förvaring...


Plåtskåp Blocket (fynd) och ett ommålat IKEA ps skåp


Älskar att ha kort på kylskåpet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar