lördag 23 februari 2013

Klar men slut - salut!

Yes kl 01.00 satt den, hemtentan i pdf 15 sidor, bang! Nu ska jag gå och sova och njuta av en söndag med barnen. Imorgon ska jag även försöka laga gulaschsoppa för första gången i mitt liv, spännande med nya ingredienser och kryddor. Kött. Ovanligt inslag i familjen Bergman ja i alla fall rött.

Idag tog jag 2 h lördag och myste med mig själv och bauwnen i söffan. Lagade tapastallrik till mig själv med skinka, inlagda oliver och kronärtskockor, salami, tortillapizza med mozarella och tapenade mix på! Hittade även en ouppdrucken vinflaska från förra helgen så japp - fest blev det. Barnen hade väntat på Mello hela dagen (dansa och musik) men efter 20 min somnade prinsie i soffan, Tjejsbun deckade kort därefter i famnen och vips kom man till insikt om att vara mamma är världens bästa jobb=) Otroligt obetalt men i hjärtat renaste guld. Fy katten vad trött jag är, tom och med i mina nya uberglasögon kan jag inte längre foka, nej nu tar jag helg, fy fan vad jag är bra, länge leve kaffe, lösgodis, koffeintabletter och en vilja av stål!

Såhär bra går det att plugga med barn - Ella ville hellre leka häst än sitta i mamma Idas knä och kontrollräkna investeringskalkyler inom rehabilitering

Denna kille fick kladdkaka idag medan lillsyrran låg och sov, åt ett bar bitar sen var han så nöjd (ursäkta mittbenan på bilden...)

Favoritmaten all time - tapas

Somnade i soffan - ett ovanligt inslag i det Bergmanska hemmet ja för barnen i alla fall *himlar med ögonen åt höger - vänster* - 

och där somnade 2 an...

Denna fina oidentifierade heminredningssak köpte Kadde, jag spikade upp och satte i instagramkort=)

Sömnen kallar. Blåsor på tungan av allt godis. Dimmig blick. Ont i halsen. Face it nu kan det väl bara bli bättre? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar