torsdag 7 februari 2013

Första spadtaget på magisteruppsatsen

Idag grävde jag mitt första spadtag. Knogarna vitnade men ansträngningen var mer i mitt inre än i själva kraftansträngning en som sådan. Gjort. Ett första ord på det första kapitlet. I've said it loud - but I have not said it all. Jag har valt ett fokusområde och jag har valt typ av studie. Känns obeskrivligt att ha detta enorma projekt framför sig. Ett projekt jag kommer andas, leva med - dela kudde med tills dess att betyget står att läsa svart mot vitt i ladok. En dag kommer bekräftelsen vara där för att aldrig mer försvinna. En dag. Idag skrev jag historia i min egen livshistoria. Min magisteruppsats är i rullning. En eventuell mindre sten som sedan kan bli en masteruppsats nästa år! Jag känner mig oerhört ödmjuk inför processen men samtidigt sjukt taggad. Nu kör vi! Jag kastar mig ut. Underbara känsla av att äntligen få vara i sitt rätta jag. Detta är jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar