måndag 3 oktober 2011

snurrig i bollen och äktenskapspresumtion

Ha! En dag utan fast föda gick inte. Två kexchoklad smet ändå ner då jag höll på att svimma. Ärligt klara drycker vad fan är det? Te? Buljong? Ja jag ska i alla fall äta mättande fet buljongsoppa ikväll...Mums... (okej som ni märker är även mitt blodsocker nere på noll...) 

Dagens meny: 
Frukost: 1 st Nutrilett
Mellis: Latte... (oops ej klar dryck)
Lunchen: Fruktsoppa
Middagen: 2 st små kexchoklad... (är detta ens dryck?)
Mellis: Vatten

Så nu är jag helt arg, svimmig och arg, skrev jag arg? Jo det gjorde jag... Och på köpet är jag dessutom nervös inför onsdag, damn då... Som tur är ska frugan min följa med och Lovisa ha Ella. Imorgon ska jag dricka vatten 1 gång per timme och minst 3  vätska på hela dagen... ingen fast föda och bara genomskinliga drycker... OCH ingen kan ta mitt BP pass imorgon!!! Kul. Not. Jag råkade säga att jag kunde vicka innan jag kollade i min kalender.

Dagens i övrigt bestod av inhandla födelsedagspresenter till killarna på NOVA för våra sista besparingar kändes det som... Ville kommer bli en cool kille mer än så säger jag inte (såvida Carola inte har outat presenterna i sin blogg ha ha). 

Annars har jag varit i kontakt med familjerätten idag och pratat med 3 olika handläggare om äktenskaps-och faderskapspresumtion... Dvs att mannen av automatik blir fader om barnet föds inom äktenskapet och att det idag inte finns stöd i lagen för samkönade utan att allt är tolkningar och regler för olika landsting ser olika ut. Vi ska skicka in ansökan i veckan, så hem och författa ikväll sen post it. Känns verkligen som en ansökan som man vill skriva på ett kcal intag på ca 700 kcal....

Idag vet jag inte om det ens är möjligt för mig och Carola att skaffa fler barn då vi vill använda oss av svensk sjukvård. De vi har talat med säger olika. Det finns många nackdelar med att inseminera hemma och det är att lagstöd saknas samt att man utsätter barnet för en stor risk om något går fel... Så nej det blir inget alternativ nästa gång (OM) en nästa gång. Ja ibland är allt bara en djungel. 

Jag längtar redan till helg då alltför mycket snurrar i mitt huvud just... 

Hem till soffan och till alla underbara kiddos. Hur ska jag överleva veckan???






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar