lördag 22 oktober 2011

Att hitta en inre energi

Ja vad är det som gör att man ibland är on fire och hela världen känns som om den ligger för ens fötter och ibland orkar man knappt sätta den ena foten framför den andra? Förväntningar, längtan, kärlek, sömn? Hmm ja det kan man fråga sig själv emellanåt. 

Igår när jag vaknade var en sådan dag, där jag startade med noll energi och somnade med ALLT. Min kaffe sveptes på morgonen och jag skyndade mig med bussen till jobbet. Typ halvt osminkad med hormonfinnar, fult hår med utväxt, glömd mascara (ok det går under osminkad) och jeans som nu (igen...) börjar sitta alldeles för tight. Hetsen på jobb med tusen kunder och utebliven lunch, mitt blodsocker brottades med nerhasade strumpor. Okej här är vi nu, på...i...botten. Men vad händer? Jo dagen vänder mirakulöst. Trevliga kunder väller in, jag hinner inte se mitt fula jag i spegeln på flera h, tiden rullar på. Hinner posta 3 paket på posten och köpa 2 trisslotter, 2x 25 kr = 50 kr i vinst. Sista kunden går 18.10. Kör rally mot Dallan, in som en vind på systemet och sveper åt mig första bästa röda bag in boxen, hem slänger av mig tighta byxor och kavaj och som Stålmannen hoppar jag in i kvällens mysoutfit - mjukisar och T-shirt utan BH (så lesbiskt som min syster säger ha ha) men sååå redo för fredagsmys. Ville får äta salta pinnar, slicka lite på en klubba och på med pyjamas. Somnar som en klubbad säl efter gosvälling och 2 Alfons. Avnjuter några glas vin, helstekt fläskfilé men gudomlig potatisgratäng och smuttar på livet när det är som bäst. Syrran och jag sitter i soffan och tror på riktigt att vi är riktiga musikkännare... "Amen hörde du vad falskt det var i bryggan" och "Ja gud vad nasalt där i höjningen" osv. Musikkännarna. Vi skrattar åt oss själva på riktigt. Där sitter vi två brudar i bonnigaste Dalby och tror att VI kan döma i Idol. 

Tack och lov att Emil åkte ur. Go Molly säger vi. 

Jo så energin klättrade uppåt på balanskontot kan man säga. Efter många timmar av oro kom Carola äntligen hem från Växjö och vi kunde somna tätt omslingrade och andas in varandras luft. Kärlek. Mitt allt.

Har varit lite krasslig i veckan med svagt halsont och blåsor i näsan (ja av alla konstiga ställen) så imorgon ska jag ta det lite lugnt. OCH jag sak satsa på träningen igen, nu när jag hittat lite energi. 

Jag och frugan är lite småkära igen och jag saknar mina barn. Om en liten stund kommer de och de ska vi hit the park. Mata ankor och jaga Ville. 
Såhär pigg kan jag vara av bara kaffe...


Nästa vecka har jag också ett mission. Att sluta med energidrycker.

Annars har jag kanske en bra nyhet att outa också i veckan som kommer, ja den som läser får se. Om det nu är någon som läser. Kollar sällan min statistik, men vet ju att min bror typ kollar bloggen 25 ggr på en dag så jag har kanske bara 4 läsare typ ah ha. Men skit samma skriver vad jag vill i alla fall. 

Åh vill ha nya kläder (på tal om ingenting) varken jag eller frugan har köpt någonting nytt på år!!! Tur att vi båda är smala igen och jobbar oss in i 27 i jeans (mjau 28 kanske) men nej jag hoppas på bättre tider så man kanske kan handla sig en modern topp eller tröja osm inte luktar 2007 eller ser ut som 2009 (gravidåret). Just det ältar fortfarande för Skatt att jag är gravidsugen och att hon bara måste spela med då ingen bebis kommer än förrän om minst 3 år (om ens det) men igår smakade vi på namn igen ha ha. Det (efter myskvällar med orimligt mycket godis) är nog vår favoritsyssla ha ha, jag vet vi är lite konstiga. Dessa kom vi fram till. 

Flicknamn:
Alva, Matilda, Idgie, Elvah och Tilda

Pojknamn:
Manfred, Alvar, Valter, Edvar, Dante, Lennox, Silas, Vilton, Ellington och Edvington. Lite smågalet sådär men gillar korta svenska namn med dubbel L (otippat va?) Gillar även Olle, Bella, Stella...Bella hade vi som förslag på Ellan. Hon heter ju Ella Vilma Saga Idelie. Gillar Vilma väldigt mycket så en Vilma kan det också få bli... Ha gud vad jag drömmer nu liksom. Nej just nu är jag bara lördagspigg, fick ju sovmorgon till 7.15 idag så jag är nöjd. 

Ha en fin lördag!Bjuder på en trippel i egobilder (och ursäkta mina fula smileys)

Mina nya Reebok skor, imorn pumpar vi 17.30 igen wiii

Ha ha den här bilden har jag en väldigt störig min på, ja stör mig på mig själv att jag ser så nöjd ut men skulle faktiskt åstadkomma en pussbild till min fru att magen hälsade att den ville ha pussar. Träningen går framåt men kärlekshandtagen gatta go...

ha ha som på denna bilden på jag försöker gömma de lite (O)smidigt ha ha
Nej nu räcker det med egobilder på ett bra tag. Kan ju alltid vara kul att ha lite före och efterbilder. Eller?

3 kommentarer:

  1. Å jag läser! :o)

    Kram Maria m fam

    SvaraRadera
  2. Tack M! Det är så kul att du läser

    SvaraRadera
  3. Ja jag läser, även fast jag inte känner dig =) Men tycker det är roligt att läsa hur ni får ihop vardagen på ett osminkat sätt =) Hoppas att helgen har varit bra =)

    SvaraRadera