tisdag 4 oktober 2011

The party is in my head

Tisdag igen och hittills har dagen varit bra. Ungarna vaknade pigga och glada kl 06, jag fick sova lite till men kl 07 kom Ville upp och sa gomojjon=) 

Vaknade inatt med magont och nervositet - längtar inte tills imorgon. Idag är det kanelbullens dag men jag får fira den imorgon istället. 

Förhoppningsvis går allt bra imorgon och de hittar ingenting som ser konstigt ut men ändå värt att utredas en gång för alla. Längtar dock inte till mitt kvällshumör. Hmm men ja imorgon får jag äta, herre gud det finns de som är sjuka eller svälter som har det värre Ida -sluta gnäll nu! (tror dock mer att jag ältar för att slippa nervositeten). 

Igår kom Carola med en glad överraskning och det är att vi ska upp till Stockolm på Mama-galan den 13 november. Så om någon vill ha Ville lördag - söndag säg bara till? Mamma? Lovisa? Någon annan frivillig? Det ska bli kul att äntligen ha något att se fram emot, ett litet tjejäventyr, ja Tjejbur får följa med, lite overkill för barnvakt att ha 2 kiddos - men om ni vill ha Tjejbur också säg till!!! Inte lätt att bo långt bort från släkten. Kanske får vi flytta närmre? 

Om jag hade pengar...Hade jag shoppat massor med fint till Ville på Polarn som har fått in höstens kollektion. Bjuder på lite smakprov från det vi hittade. (Ville brydde sig dock inte så mycket utan var upptagen med att slänga legobitar på golvet...) Ville har en massa T shirts har vi insett men färre vanliga tröjor... Tur att Ella kan ärva, det är det bästa med barn den där underbara känslan när Ella får på sig något som Ville hade som bebis och när Ville kan ha något som Theodor hade när jag och Carola träffades och Theodor var mindre - gud har de blivit SÅ stora???



Jättesöt tröja med bilar på - Ville hade älskat denna

Åh en likadan mössa

Härliga bilkallingar
Petrolgrön vindtät mössa
Pyjamas 98/104 - älskar one piece så smidigt att slippa uppkasade tröjor om natten

Härlig skaljacka i petrolgrön, vill ha...


Denna var också så fin=)
Fina smaskiga saker. 

Just nu blev jag sugen på en sockerbulle med massa vaniljkräm...

Nähäddu om jag skulle ta tag i min ofantliga att-göra-lista. 

Wi om 1,5 vecka fyller Ville år och då ska vi ha ett riktigt kalas (lör den 15/10 för er som vill komma) med hembakta kakor och Pippi-tema. Fiskedamm såklart och en massa musik som barnen kan dansa till. Paket blir det också, Ville har redan sett några uppe i garderoben och varje morgon är det till att förklara att man får de på sin födelsedag. Theodor önskar sig bara en massa saker som vi inte kan uttala (poppisgrejer som de har i skolan i plast) och som kostar typ 200 spänn för en plastbit men vad gör man inte för att göra de små glada? 

Ha en fin dag allesammans, själv ska jag försöka ta mig igenom min. 

Hej och kram

1 kommentar:

  1. De två översta har Olle, har även kollat in klänningen som finns tll Pippi i den fast den med marin bakgrund. Har även funderat på den nedersta fast i body och byxa till Pippi. Superfina hihiiii.. Puss o kram LH

    SvaraRadera