tisdag 25 oktober 2011

Vill se Rihanna och tapetdrömmar

Så om någon festfixare/kontaktkännare sitter där och läser i detta nu så please send med an e mail now och säg att ni helst bjuder på två biljetter till mig och frugan ha ha eller att jag ödmjukast får köpa 2 stycken, ja om de inte kostar skjortan dvs, herre gud ungarna ska ju ha blöjs och appisar för resten av året också! Ja lite den. På tal om att se... Livet känns som att det går mot ljusare tider. Bilen är såld, Ville är frisk, vi hinner träna, myskvällarna har ökat i antal och mängd (oops) och kärleken är på kartan igen så med andra ord är det kul att vara mig just nu. Min fru är gladare och bilen rullar, kakorna bakas och det är städat hemma. Harmoni utan klagan.

I helgen ska vi NOG åka till IKEA och handla en vardagrsrumsmöbel så vi kan fixa undan lite förvaring mm hemma för just nu känns det väldigt tomt i ena hörnan hemma hos oss. Helst hade jag velat ha en fåtölj där och ett litet bord men den kommer. Carola har fått ärva hennes morfars fina fåtölj som en dag ska stå där och som vi ska sitta och läsa sagor i för barnen. Ville härmar nu när man läser, sitter med boken och "läser" "Mamma ja äsej" I födelsedagspresent fick han så fina böcker av grannarna och av Catarina (Carolas mamma) som han älskar och jag har köpt 2 Alfons och 2 böcker om traktorer som jag inte hämtat ut ännu...

Jag hade velat fixa lite i killarnas rum också men alla rum i vår lägenhet är så dåligt planerade, att är det inte en dörr i ena sidan så är det ett fönster eller en garderob...Men ja man kan ju kolla i alla fall det kostar ju inget. Svår ålder det där då Theodor har en massa små saker som ska byggas ihop (ja de är garanterat konstruerade så att man liksom SKA tappa bort en av alla 50 delar och då är grejen paj) så man måste köpa en ny. Så Theodor har alla sina plottriga små  saker ovanpå hyllan så att Ville ej ska nå upp och allt som kommer på "Villenivå" slängs ut på golvet och "simmas" i. Ja Duplot är en riktig favorit att bada och simma i, även bilarna kan få agera "vatten" också. Har sett snygga korgar i färg på Åhlens - kanske kan vara något för killarna? Hade velat ha en tapet också men vågar inte beställa en så STOR. Men jag gillar dessa, ja den ena hade väl mest varit kul ngt år så men den med robotar tror jag båda killarna hade gillat=) Eller den sista - VILL HA - Kaddie? 
Hi aaaaa
Denna hade varit så cool att ha i killarnas rum - Ville som "älskar" att skate'a
Känns som om robots are a little bit uttjatade... Men cool
 Ja om man hade tonvis med pengar så hade man ju kunnat göra allt. 

Solem skiner i Lund och om jag är riktigt duktig idag så kanske jag hinner ut på lunchen idag och kan ta lite sol bara sådär. In my face. 

Ikväll efter jobbet rockar jag 45 min spinning. Har lagt upp en fartleksklass med 3 trappsteg där vi arbetar utifrån motståndet och hur det upplevs, dock i ett ganska högt pulsintervall på ca 83-87 %. Me like fart. Alltså inte att fisa. Utan fart på svenska. 

Ikväll ska syrran med hem och ja Hemmakvällspåsen står laddad och nästan hoppar på sin påsiga botten av lycka att få öppnas ikväll kl 20.00 då kidsen sover. 1 komedi, 1 drama och 1 thriller. It's all in the mix! 

Byeee

1 kommentar:

  1. Nu ska jag kommentera ;-)
    Jo jag älskar den robot tapeten men mening o göra det här? Hmm...vet inte. Men hade vart roligare med nåt sånt ändå i deras rum.
    Får kolla lite varianter ällingen

    SvaraRadera