onsdag 19 oktober 2011

KAX overall är slut!

Hmm måste man köpa overall nu i juli? Ja tydligen. Alla overaller KAX är slut på Kappahl i storlek 92/98 utom i ROSA! Jag lade undan en i den ljumma färgen men Carola sa tvärt NEJ! Skjortor i rosa gick bra men inte overall! Tydligen för mkt gay med rosa...

"ha ha Mamma!" Ville med hushållspappershållaren aka svärdet. Ja denna lilla pojk är väldigt killig så rosa? Nej tror nog inte det faktiskt...
Onsdag idag och det är mys på schemat, tydligen hade frugelugan vaknat upp med julkänsla i kroppen (knoppen???) och bestämde sig för att baka lussiga katter, så nej jag tackar inte nej till en eller två (eller fyra i ren pre-xmas mani) ikväll framför BSF. Ville dansade dock så fint med höga armbågar flitigt i takt till julmusiken som Carola spelade för att - get in the mood=) Sötprinsen!

Trött i huvudet då Ville höll oss vakna flera timmar inatt med hög feber och kunde inte somna. Slutade med att jag gick emot alla mina (våra) principer och gav killen en stor flaska med saft och Alvedon i. Tydligen fungerade det då han äntligen kunde somna om och vaknade feberfri. Tack mamma och pappa för all saft - kunde ej komma mer lägligt! (Lägligare?) Grammatik någon?
Men han har varit dålig i magen och nyss ringde frun och sa att lilleman kjäkitts så ingen Mulle imorgon bitti och madrass ner ikväll. Hu bara vi inte blir sjuka nu också... Fast å andra sidan så har han ju inte ätit så mycket idag varav gosvälling kanske blev för mkt. Åh stackaren. 

Ja snart är det helg och då ska det jobbas men även lite goda middagar ska kokas ihop!
Nu vill jag hem, igår var jag såhär glad på bussen hem=)
Hej hej, hallå!!!

Väl hemma igår övade jag stå med Tjejburn. Såg på nätet att hon var lite efter i utvecklingen ha ha så krypställning intogs av Ella och hasades sakta fram av mammorna - mest på skoj men innerst inne lite i panik också. Growning people: Vid 5 månader: "då sitter ditt barn och kanske tom hasar sig fram" - NO NO, Ella madame ligger nöjt och trycker in snutten i munnen - advanced... Så mammas gå-skola intogs och det med stor framgång. Detta underverk varade i nästan 1 minut. 
A då jag kan stå! Yeah mamma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar