onsdag 22 maj 2013

Okej ska jag ge upp eller fortsätta?

Idag hände det som inte fick hända. Sista biten på teorikapitlet - (läs wrap it up) ...och första delen på resultatredovisningen totalt 8 sidor borta pga av en dator i skolan som bara sparar temporärt. På det feber och sjukdomskänsla i kroppen kanske inte så konstigt när man har en dunderförkyld son som hostat en rakt i ansiktet 2 nätter i rad. Ska inte klaga man kan ha det värre.

Men just nu står jag alltså precis på gränsen att ge upp. Skita i att lämna in. Vågar inte riskera ett G. Detta är det jag kan och gör bra varav jag mentalt inte skulle kunna ta ett G om det jag nu skrev ihop på 2 dagar är det som förmodligen avgör.

Arg. Ilsken. Osäker. Ska jag satsa eller ge upp?

Insåg idag när jag såg mig i spegeln att jag totalt glömt bort mitt yttre. Allt behövs rustas upp. Skulle behöva färga och plocka bryn, smörja in mig, raka mig, sola, slinga och klippa håret, fixa naglarna, fixa tuttarna och städa öronen. Om jag hade pengar... Kan ju börja med det som är mest gratis typ:-) Insåg nr 2 att ta hand om sig själv krävs en mindre deltidstjänst. Ja men så är det ibland i livet att annat kommer före och man glömmer bort att man själv vistas bland människor så ursäkta om jag glömt mig själv en tid nu.

Idag klippte vi Ville i alla fall. Hans ruffs slog alla rekord så nu är han nyfriserad. En sak i taget.

Ska sova på saken. Antingen ger jag upp eller inte... Orkar bara inte mer just nu men men. Sova på saken kanske gör susen. Nu ska jag läsa Petter och hans getter - so not arbetslivspedagogik:-)

Ikväll kommer frun hem med Tjejsbun! Mysigt!

Bilder från idag på killarna!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar