söndag 5 maj 2013

Loppis och polis

Ännu en dag med massor stoj! Kl 10 var vi på loppisen och fyndade på fint! Jag hittade 2 par stuprörsjeans till Ville , 5 par leggings till Ella och en Rockefellatröja för 100 kr! En "polismotorcykel" för barnen att åka på och hov 25 kr! Sen två par stora vita ljusstakar, 2 saftflaskor och 2 matlådor för 40 kr! Som hittat:-) det tog dock bara 2 min efter att vi lämnat loppisen som syskonbråket tog vid om vem som skulle köra polisåket...
En fiskedamm i stadsparken sen styrde vi kosan mot Malmö! Först ett stopp hos min höggravida vän Emelie där vi fick pannkakor och kaffe och sedan åkte vi till Mimmi och Fredrik i Bunkeflostrand där vi bjöds på fruktsallad! Barnen lekte bra och var så nöjda med dagen.

Efter det hämtade jag Theodor på stationen och barnen blev så glada att se honom så väl hemma lekte de pirat, polis och tjuv tills ögonen gick i kors. Ett mindre bra snilledrag från min sida var väl att laga ris och köttfärs till kvällsmat. Tid spenderad på matlagning 10 min. Tid spenderad på golvet efter mat - 18min exakt... Men mätta blev de. Min superplan med timestretching fungerade och nu sover de. För er som inte har barn innebär det följande geniala strategi: medan barnen tillåts vara uppe ytterligare ca 45 min och stoja hinner man med att dammsuga 98 kvadrat, plocka in disk och kanske gå på toa (2 av 3 check) sen när det är dags för läggning är det så trötta att efter dusch och tandborstning somnar de på 5 min och man slipper ligga bredvid de i 40 min tills de somnar och man själv riskerar inte att somna - soo me yeasterday... Så ibland får man köra denna strategi. Men nu måste jag gå på toa... Ha en fin söndag allesammans så hoppas vi att måndagen kommer med ett leende! Och grattis förresten lilla Lycka! Välkommen till världen:-)









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar