onsdag 8 maj 2013

Hoppa

Ville pratar mycket just nu om att bli stor och vuxen, om döden och om inre organ. Antar att det är ett sätt att börja försöka förstå sig på världen. Peter pan kan flyga men inte människor. Hoppar man från höga hus dör man. Då har man inget hjärta mer men Peter pan har en skugga. Man begravs bara i skogen om man har blivit mördad annars får man bo i jorden på kyrkogården. 2 pojkar är döda men jag finns. Så pratar han hela tiden. Kategoriserar. Sätter en motpart. Han fundera på om han faktiskt kan flyga och jag antar att han försöker få fram frågan men hur vet jag om jag inte försöker mamma? Ja vad svarar man? Sluta väx! Förbli liten. Stanna inomhus. Akta dig för faror. Eller ut och prova! Smaka på världen ta för dig - av allt, av mycket. Prova, pröva om om det blev fel. Gör del tills du gör rätt, gör rätt tills det känns rätt och gör aldrig rätt för andra om det inte känns så inom dig själv.

Jag ska bli polis mamma. Jag ska ta min batong och pistol mamma och leta upp ett jobb till dig mamma för det gör poliser. Jag och Mona ska jobba tillsammans. Jag ska hitta ett jobb till dig mamma.

Snälla sluta väx. Bär inte mina problem på dina mjuka obrända axlar. Hoppar du så dör du. Läs mycket, engagera dig, och skaffa en utbildning. Tjäna pengar, köp en fallskärm - hoppa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar