torsdag 9 maj 2013

Disciplin och uthållighet

Det finns två saker jag måste arbeta med varav disciplin är en av de två. Som oftast njuter jag lite för mycket av livets goda och unnar mig ledighet, god mat, "onyttigheter" och träningsvila. Lyssnar på kropp i kombination med hjärta och tänker oftast att om jag dör imorgon vill jag obduceras med god mat i magen och ett leende på läpparna. Men... Nu måste vissa saker tas tag i och jag måste ändra mig att bli mer disciplinerad. Som tur är har jag något som kallas för uthållighet. Det ska mycket till för att knäcka mig. Jag dansar med feber, kontrollerar kaos med struktur och kämpar med vilja i varenda cell. Så dessa två borde ju gifta sig! Men hur? Den måste jag jobba på...

Idag har det varit sommar i Dallan. Vi begav oss ut med överdragsbyxor, gummistövlar och mössa men insåg att skogen var varmare än vad vi tror varav vi klädde av oss:-) Barnen letade grodor och lyfte på stenar, klättrade och busade! Det kom ett regn och ville fick för sig att dansa i regnet samt ta en dusch... Man blir verkligen levande av att se barn leka i naturen! Ska köpa ett tält sen för i sommar för här ska campas!

Ikväll ska jag sova i Lund då jag ska skriva klart min metoddel till min uppsats. Så redo med skolväskan och allt!









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar