tisdag 14 februari 2012

Utan snus på denna ö...

ja fast nu är det bröd vi snackar om. har nämligen slagit vad med mig själv och se hur många % utav min kropp som består av bröd, knäckebröd, kakor och bullar - ja bakverk kan man också kalla det i folkmun, själv kallar jag det livselexir typ... Jag erkänner jag är ett riktigt kakmonster men tänkte att jag nu under 1 veckas tid ska klara mig utan godis och bröd och se vad jag hittar på att äta istället. Fått många bra tips på

* kesella
*keso*
* risifrutti
men då jag inte tål vanlig mjölk går det bort som mellis så istället får jag väl missbruka fil (laktosfri) med musli. Tilläggas kan ju att jag fortfarande äter pasta och potatis (ingen GI fullt ut här inte). Jag gissar på att ca 2-4 % består av bröd. Men som sagt tåls att ses om några veckor...

Än så länge vet jag inet riktigt varför jag gör detta men om jag lyckas så vet jag att ag är värt något stort i klädväg inför våren. Och ja sen vore det ju lite kul om allt man satte på sig inte satt som ett isterband över höfterna... Damn those hips.

om det nu är så farligt med vitt bröd och kolhydrater varför är då denna utmaning så tuff? Känner mig redan nu hungrigare än vanligt och tröttare. A ja 1 vecka klarar man allt, hoppas jag... Carola frölorade vadet igår redan men hon hävdar att hon aldrig var med från första början, hmm alt för att parera fallet antar jag men men. Jag kämpar på i min ensamhet och klappar axel till axel. TBC.

Längtar nu tils våren då min iphone ska gå het ute i vandringsspåren på powerwalks. Tips på bra musik mottages tacksamt.

Ha en fn hjärtedag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar