torsdag 23 februari 2012

På lördag smäller det

På lördag var det exakt 6 månader sedan vi hade en barnfri kväll och natt så det ska firas stort men träning ihop, middag och sedan fest och utgång på gayklubb! Jag ska njuta av egentid med min fru och försöka ta in att det bara är vi. Kommer kännas jättekonstigt och jag tror att man/jag/vi kommer ha svårt att släppa barnen och allt omkring men vi ska jobba på det. Men som sagt veckans höjdpunkt är också veckans utmaning.

Imorgon ska jag efter jobb till Malmö och fixa mina naglar=) jippie men jag kommer sakna mina små och det uteblivna fredagsmyset men ja ibland är det mycket att få ihop på livsagendan.

På lördag ja då inleder vi med någon barnaktivitet för att sen lämna över ansvaret till min kära syster i ett dygn. Vi ska vara lagom bakis tills på söndag. Ja folk frågar ofta när jag och Carola ses och det gör vi 15 min i dörren efter jobb sen syns vi på toaletten vid morgonkissen (då en av oss förmodligen har somnat om i Villes eller Thedors säng under natten/läggning) och PÅ LÖRDAGAR!!! Fredagar lämnar Carola i Växjö och på söndagar hämtar hon i Lund och jag kör klass... Så nästa vecka syns vi inte alls, ska kanske skaffa nödraketer som jag kan skjuta upp lite då och då så Kaddie ser vart jag är... TYPEN

Måndag: Carola ska på klädparty (hette pomdididou lalla lou oux nånting...) i Malmö
Tisdag: Ida möte med banken efter jobb + BP klass 19.30
Onsdag: Ida BP 20.00 (vick) (här hinner jag hem emellan och byta om)
Torsdag: Ida jobbar sent till 18.30 sen utbildning i BP (release 81) Malmö 19.30 tom kl 21.30
Fredag: Carola till Göteborg med Tjejs
Lördag: LEDIG, dag med Pluddie
Söndag: Stella döps, Kaddie kommer hem kl 16.00 till Lund - kl 16.30 Ida spinningpass i Lund

Ho ho vad är du fru. Och sen när man väl hinner ses ja då är den ena dödstrött/sur/pms'ig/uberkåt/måste jobba *egen-företags-tjejen/instruktörstjejen*... (dvs man är aldrig på samma nivå, är den ena så är den andra si och om båda är så ja då vaknar barn, kräks barm bajsar barn eller gråter barn, eller har mardrömmar - BARN) eller så är man bara så glad att se varandra att man som apor hoppar in med små snabba fingrar i varandras hårbottnar och pillar, klämmer finnas och påminner varandra om att den andres ögonbryn behöver plockas... Lite den.

Fattar inte vad alla par gör kvällarna i ända ja de som inte har barn. Statusuppdateringarna om oxfilé, magiskt sex och planering av nyaste dyraste inredningsprylen bör ju hagla om vartannat. Fan tacka vet jag att trycka en svensk äggmacka i nytvättade pyjamaser i soffan med en gemensam kopp te (en tekopp mindre till morgondagens disk)....och njuta att ännu en svenssondag är över=) Det kallar jag romance. När ska man hinna SE varandra, ni vet sådär magiskt vackert som i AVATAR.

I SEE YOU.

Jag vill så gärna se men mycket skymmer min blick.

Säger bara en sak.

Fram med fetaste big pack flaskan AJAX till helgen, här ska brillorna tvättas, jag ska se, jag ska känna, jag ska klämma *moahahhahahahahah* Nej nu signar jag ut.



// Torsdagsmyset själv

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar