onsdag 15 februari 2012

Jag väntar på ett brev...

som inte kom med posten denna vecka heller. Vi har äntligen fått klartecken att socialnämnden godkänt adoptionen och nu ska alltså beslutet klubbas i tingsrätten, så med andra ord kan man säga att vi sitter säkert i båten (flytväst, mat, vindstilla mm) men att vi inte är i hamn än och för att dra liknelsen lite längre så ja...man vill ju inte ställa sig upp i båten innan dess för man vet ju aldrig. Så vi får vänta några dagar till. Ska i alla fall förbi systemet på lördag och handla skumpa! Detta känns som en sten har lättat. Ja fast att man typ har på känn att allt ska gå bra så oroar man sig ändå.

Idag blev vi även klara med Carolas CV och ett personligt brev. Jag tycker ju att Kaddie hade passat som "fixare" av något slag hon som är så påhittig, ordningsam och tycker om att ta kontakt med nya människor, medan hon homesafar och kör på dagis. Men bara hon är lycklig. Hon trivdes väldigt bra på sitt förra jobb, en underbar ur-och skur förskola men där hade hon bara ett vikariat. Det är i alla fall dags nu att hon börjar söka för i juli går jag på mammaledighet - och ja jag vet att det heter föräldraredighet men jag är stolt att vara mamma till Ella så det får bli mammaledighet.

Mina tjejer - love you
Hu känner mig jätteförkyld och frossig, ska koka en kopp te och vänta in att iprenen ska kicka in... Kaddie är på föräldramöte (har inte riktigt kommit dit ännu i min föräldraroll...) så jag axlar läggning av 3 busfrön.

Igår såg jag och Kaddie absolut sista avsnittet av L word (you know the one and only gay-lesbian series) och det var med ett hugg i hjärtat jag (vi kan jag inte skriva för Carola sov) sa adjö till en serie som betytt så mycket för oss (mig) under alla år som varit.Konstigt att känna så men det gjorde jag. AJ i lilla gayhjärtat.

Love Tina and Beth by the way....

Nej nu ska jag vänta lite mer seriöst på Kaddie, typ som i film, kasta mig upp i soffan och låtsas vara sådär extremt "saknig" (kan ni se det, huvudet på sned och flackande blick ut genom gasrutan - ögon som söker en gestalt man känner igen och bara vill krama)... Mums

// Soffmyset

1 kommentar:

  1. Jag kan lova dig att jag åxå vart lite ledsen i ena ögat (båda) när jag såg absolut sista avsnittet av Lword =)
    Å jag älskat åxå Tibette (Tina & Bette) Gillar din blogg btw.. ni verkar så himla fina heöa familjen. Får passa på att gratulera till adoptionen.. // Lollo

    SvaraRadera