tisdag 14 februari 2012

Hjärtar dig

Jag har tänkt över detta med alla hjärtansdag - och visst det är en överreklamerad dag på ett sätt men å andra sidan med handen på hjärtat...hur många av alla pretton (de som hävdar att alla hjärtans dag bara är for show...) uppvaktar egentligen sina respektive varje dag så som de säger att man bör göra? Om alla  köpte fina små presenter till varandra emellanåt/klappade kinden eller sa ett par extra varma ord/dag så borde inte denna dag behövas - I do agree, men nu gör man ju inte det för att vinterslentrianen tar över. Torra frostade nästippar blandas med inköpslistor på Willys och vardagsromantiken är som bortblåst! Ärligt hur het är man i febban? Nyårslöftena har inte riktigt implementerats (så som de borde), man är en blandning mellan blå och en nyans av genomskinlig (???) och orken är noll, inte riktigt the time for Mc lovin.

Men hemma hos oss brukar vi prioritera massage, kvällste, somna i varandras famnar efter kl 22 eller bara äta lösgodis för att få ett romantiskt sken över vardagen. Så ja jag hyllar alla hjärtans dag till fullo!!! Hade jag varit rik hade jag bjudit ut min fru på fin restaurang och sedan delat ett par vita lakan med tösabiten, men jag antar att frukost hela familjen med paketutdelning (som jag by the way fick i morse) - också duger bra. Tack finaste fru för att jag har dig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar