onsdag 22 februari 2012

Bads and goods - salt och sött

ja ibland är livet konstigt som en påse med lösgodis som någon som man inte känner så väl har plockat ihop, äckliga sura och salta blandas med - just det - något rött...

Idag har mitt hjärta åkt berg-och-dal-bana. Fått reda på två tråkiga saker som tog mig väldigt hårt ja kanske tre tom...Släkt, familj och vänner som har råkat ut för det värsta tänkbara... Tänker på er så att mitt hjärta går itu men inser också att jag blivit så bra på att blocka, jag ser, jag hör men jag registrerar inte till känslan att det "kommer ut" utan det stannar och tar plats och värker bara... men inte så att jag riktigt kan känna.

Samtidigt tar Ella sina första egna steg, Ville står på huvud mot en vägg och läser sitt första ord, frun köper godis och har hyrt fil (hon väntar) och mitt liv är perfekt, men jag har svårt att balansera.

Surt, salt och rött. Kärlek. Min familj är mina melonstänger och gelehjärtan med socker på, cancer, otrohet, barnlöshet, döden, arbetslöshet och depression är mina salta hårda bumlingar...

Livet. Fuck it.

//Älskar dig och dig och dig ikväll

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar