söndag 19 februari 2012

Toppad söndag

Från att lördagen var bajs (undantag den trevliga middagen hemma hos familjen Malm) med gnäll, vagnhjul som gick sönder i piskande isblandat regn, en tvåårings utbrott på Lindex över en Buzz-tröja i storlek 104 ((om nu någon läser detta och vill göra Villen överlycklig)), gnäll mellan mig och frugan och äckligt lördagsgodis---- så artade sig söndagen alldeles galant. (behöver jag säga att "lördagsmyset" uteblev)... Jag och Villen fick sovmorgon då Kaddie gick upp med Tjejs. Tjejs somnade om och Kaddie fick sova i 2 h medan jag fixade frukost, skötväska och make-up. När väl lillsessan vaknade var gröten ready. Inga bajsblöjor (alltså bara där tjänade vi in 20 min) och en glad Ville senare kom vi iväg mot Malmö och Leos lekland. Ville hade så kul och idag var han så duktig, han gick iväg själv (ja mamma vi hade koll på honom) och cyklade. Killen har lärt sig cykla fram-och baklänges och cyklar och leker motorcykel (vad annars). Han åkte den största rutschkanan alldeles själv och han åkte på magen och slängde sig i bollhavet. *stolta mammor* Vi älskar Leos lekland och Ville likaså=)

Innan drog vi till Donken och klämde lite

*Ville äger godisskålen*

"Spexaren slår till igen" - goding

"Hej jag kan stå" - "Lookie lookie one hand only" - TUFFA tjejen
Väl hemma han jag mellanlanda innan spinningen. Drog iväg och vips satt höggravida Josefina där och skulle utvärdera mig! Klassen var väl average - helt ok, van att ha fulla klasser men idag var det lite loose (skyller på vårpromenader) men fick bra kritik och mycket att ta till mig och växa i=) Good stuff!!!

Väl hemma väntade två superglada nybadade ungar med fluffiga hår som svallade (vad kan bli bättre?). Läste två Alfons för Ville sen när lillen somnat blev det pizza!!! Mums. Så nu ska jag snart naana, lång dag imorgon på jobb sen hem och släcka ungar och Kaddie ska iväg och träna *piska piska* på oss. 10 v  kvar till Cypern nu!

Hopp från en som fick lite ny energi, tack alla kära vänner och familj för en härlig helg!

1 kommentar:

  1. Hej!

    Kul med nya inlägg! Var ju ett tag sen..
    Men förstår dig helt om tiden inte räcker till datorn. Om det är till nån tröst så kämpar vi också med det här med tiden... Känns som att vi lyckats ganska bra den här första delen av 2012! :o)

    Håller alla tummar för Er att adoptionen snart ska vara klar.

    Många kramar Maria m fam

    SvaraRadera