tisdag 31 maj 2011

Välbehövd paus

från allt... Idag har jag och Lovisa "köttat på Fracken" som vi internt kallar det. Ja vad gör man då undrar ni kanske? Jo man står instängd i ett rum och stryker beställningar tills huden är bränd här och var och man får krupp för att den 5'11 västen man stryker råkar få en fläck! 

Idag hade vi ett enormt flyt, vilket team vi är alltså! Cred till oss sissielove=) Det är en massa gymnasiebaler nu i dagarna så just nu andas jag skjortstorlekar, strykjärn och pressade byxveck...Nu är Lovisa ute i solen medan jag sitter ner 15 minuter och vilar, hmm jaaa bloggar. Ikväll känner jag för att komma hem och njuta med en öl framför grillen and I will!!! Egentligen hade jag velat träna men det hinner jag inte så jag får ta ett pass imorgon om jag hinner. 

Löpningen ja hur gick det med den då? Och tro nu inte att detta är någon som helst ursäkt för att jag i grund och botten tycker det är sjukt tråkigt att springa meeeen.... jag gjorde ett ärligt försök, sooo pure, men när jag efter 20 min fick ont överallt (obs inte ens andfådd efter högt tempo) så lade jag ner verksamheten pronto och plockade blommor, fan som en annan kossa (syftar på Ferdinand nu under korkeken)!!! Efteråt fick jag ta 1 ipren för smärtan i höfterna och sen kunde jag inte sova på natten, värt det? NEJ! Så nu sörjer jag mina helt nya NIKE super duper sko à 1400 dyra kronor, men slickar mig runt munnen efter andra träningsformer!!! Typ spinning och Body Pump.

Berättade igår på min klass att jag ska ha en paus från spinningen vilket bidrog till att flera stycken efteråt kom fram och sa att "guuuud neeeej det får du bara inte" DU är anledningen till att jag tränar spinning och en annan sa "du är den bästa spinninginstruktören på gymmet" alla mina tjejkompisar går bara på dina pass!!! Sååå nu vet man ju att man kommer vara saknad och att man är uppskattad. Skönt med pauser ibland, jag tror man behöver de för att kunna reflektera. 

Det är vad jag ska använda min semester till hade jag tänkt och som jag nu kan berätta. Jag ska åka en vecka till Grekland med Lovisa och Ville, för det behöver jag verkligen. Komma bort och andas. Jag behöver tänka ut vad jag vill jobba med, hur jag vill lägga upp min träning fortsättningen, vad mina instruktörsmål är, livets utmaningar, mitt hälsotillstånd i allmänhet, och ja prioriteringar av olika slag. Vad och vilka är viktiga? Viktigast? Nu är jag vuxen, dags att ta vuxna beslut. 

Ville - vår kille som utvecklas för varje dag och har blivit en stor liten kille som pratar för fullt och kan en massa saker, som att slid'a upp en Iphone, dansa piruetter, ta på sig tröjor, gunga på en stor gunga och "simma".

Ella - miniskatten. Världens sötaste dockunge som säkert kommer utveckla en enormt härlig personlighet, precis som Ville.

Kärleken - min trygghet. Min fru. Tillsammans klarar vi allt, eller hur Hjäddanen?

och tillsist...att vara en bra mamma.
Nu ska jag jobba på igen. Snart minihelg. Då ska vi till Kristianstad/Åhus och njuta av god mat och glass. Min sista dag som mammaledig med Ella (10 dagarna) så det ska bli skönt efter 1 veckas intensivt arbete på jobbet. Tillbaka in i dimman igen. Kärlek till er alla och just det en sista sak som mitt hjärta känner för att säga er idag...

jag hoppas ni tar er tid att njuta av idag
mod att våga förändra det ni inte är lyckliga med
ta ansvar och gör de val ni måste även om de är skrämmande
stå upp för er själva och er familj
våga gå vidare men ta med er erfarenheterna från det som var förut
lev inte ihop med någon som inte gör er lyckliga
våga be om hjälp från vänner och familj
jämför er aldrig mer andra och hetsa inte så jävla mycket om allting

Yes det var lite den...

2 kommentarer:

  1. Hej gums!!!

    bra jobbat på fracken idag! Ni e grymma!
    jag har sjukt mycket att göra på jobbet idag, och ventilationen är sönder på mitt kontor, så jag sitter och svettas. Vad gör jag hellre då...? Jo läser din blog och blir på lite bättre humör! Tjo ho:=)
    Idag ska jag köra pump i vellinge. Det ska bli kul, men jag har lite dåligt samvete att jag är borta från Asse Hugo både tis, ons och tors denna veckan...suck...men det skall man väl inte ha eller hur!!!???

    Ska vi äta gröna-äpple-glass på torsdag i Lund?

    Puss o kram

    SvaraRadera
  2. Hej gums! Ja jag har inget inplanerat på torsdag så en glass vore väl kanon, jag hoppas de har grönt äppel (om inte så ringer jag och hetsar de på det imorgon), hi hi. Ja nu är värmen här och då klagar man.
    Nej Lille Aston klarar sig med världens bästa pappa hemma. Bäst att du rastar dina biceps lite tycker jag, detta springande mår de inte bra av, det ska vara BP nr 78, låt nr 6!!!

    SvaraRadera