torsdag 26 maj 2011

Back to work

Jepp då var de goa dagarna slut och man var tillbaka på jobb. Har säkert gått upp 3 kg av all go mat och allt fika man tryckt som mammaledig = fy fy nu när jag var så duktig. Men jag är säkert snart tillbaka på banan igen. Mycket på jobb idag men mer lär det bli, bara att bita ihop och stryka och putsa. Är säkert 30 grader i detta lilla rum med gassande sol och strytkjärn. Ska försöka hinna med ett pass imorgon innan jobb (huuu tidig morgon imorgon).

Igår ville Ville inte sova för att jag råkade introducera bok vid läggdags i förrgår natt... Barbapappa och hans familj. Detta har resulterat i att varenda barbapappa ska nu läsas upp vid namn, ex barbastark, barbafin osv....tills de tar slut på färger. Ville är besatt av den rosa boken med alla barbarisar i - inte mamma kl 05.30 på morgonen. 

Ella sov som en liten prinsessa inatt. Skönt. Inget mer att tillägga. 

Idag handlade jag ett par nya skor till Ville. Många skor har han men inga springskor, alla är typ converse med hård sula som gör att han snubblar, stackarn. Hittade dessa på rea, hade kollat på de innan också fast i en annan färg men ja...nu får han dessa. Han blir nog glad i alla fall. 



I helgen fyller Skatt år och det ska vi fira med att äta fin smörgåstårta och paket, ja inte äta paket utan mer öppna paket. Åh spännande - älskar att köpa presenter, dock är plånboken inte så stor som andra år men ja...det blir alltid något. Nej nu hinner jag ej skriva mer, fullt upp. Kram på er

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar