lördag 14 maj 2011

Ella 13 maj

Hej allihopa! Nu har vi landat lite i rollen som 3/2 barnsmammor. Kl 11.46 i fredags (den 13/5) kom lilla Ella till världen. Operationen gick jättebra och redan efter 15 minuter var hon ute. Carola var jätteduktig. Efteråt fick jag komma upp till vårt stora rum med Ella och klä på henne och sitta med henne i famnen. Det blev ingen Idelie då hon inte passade att heta det... Så Ella var det namn som Carola haft som favorit och som även jag gillat och då hon passade så bra att heta Ella så fick det bli en Ella. 

Hej då magen

Mamma Ida jättenervös, laddar med mina 2 älsklingar Mr Pepsi och Mrs Kexchoklad

Läkaren frågar Carola om bedövningen har börjat verka

Duktig nervös fru

Förväntansfull, om 2 min börjar de skära

Välkommen till världen Ella 4026 gram och 55 cm lång

Första kläderna

Fin i vitt

Morgongos idag söndag innan amning och frukost
Idag ska vi flyttas över till patienthotellet och vara där en natt till sen åker jag hem. Nu ska vi äta frukost och njuta av denna dag med lilla Ella. 

/Från en stolt mamma

4 kommentarer:

  1. Ett stort grattis till er fina dotter!

    SvaraRadera
  2. Säger GRATTIS även här till Er!! Hon är såå söt!! :o)

    Kram till er alla från oss

    SvaraRadera
  3. Jippie!! Duktiga duktiga familjen Bergman! Ni e GRYMMA! Bra jobbat! Vi ses snaaaaart hoppas jag!!!! Det ligger ett paket och väntar på Ella här hemma! kram

    SvaraRadera
  4. Ett stort grattis till er fina dotter =)

    SvaraRadera