tisdag 10 maj 2011

Nu räknar vi dagarna...

tills dess att vår lilla sessa är hos oss. Idag hos läkaren fick vi reda på att hon vägde ca 4.100 gram och att hon hade tjocka lår och kinder=) Ska bli kul att ligga på BB och planera andranamn till tösen, just nu har vi bara bestämt vad hon ska heta i första namn då Lova gick bort... *ledsen min* Helst hade jag velat att hon skulle hetat Lova Vilma Idgie Bergman...Men men...

Ikväll ska vi packa klart väskan till henne och till oss, duschcreme, hudkräm, kläder, underkläder mm. Vår tvättmaskin har gått sönder så jag måste nog ner på stan på lunchen och köpa nya trosor. Vi köpte även 2 st nya tidningar, Living och sen en föräldrartidning som vi kan underhålla oss med. Åh snart helg sen går dagarna fort. på torsdag nästa vecka ska jag, Lovisa och Ville köra hem för begravning så det blir tight men får hitta någon som kan hjälpa Carola ta sig upp.

Ja snart är vi 5 st i vår lilla familj, jag har alltid velat ha en stor familj och ibland får man barn på köpet och ja ibland får man vara den som "ger upp" att föda ett biologiskt barn till kärlek för sin älskade, men det viktigaste är ändå kärleken och lyckan över att se sina barn växa upp, om det är meningen med livet vet jag inte men de grö livet helt enkelt roligare. Ville har börjat dansa balett nu, jag har lärt honom, plié, relevé, tondue, arabesque och piruette, här får ni ett smakprov på den nya talangen, men just nu var tydligen badringen roligare...
Ikväll uppträder Ville på dagis för första gången och jag kommer sita bänkad på gräsmattan. Efteråt blir det grillning - redo att inta rollen som mamma. Känns bra men konstigt att nu är man där i dagisträsket och minsta lilla framsteg ens snorunge gör hettar det till inne i hjärtat och man blir så stolt, allt han kan den lilla sötisen.

Nej nu lunch. Har lagat laxpasta, sjukt gott recept ni måste prova. 

1 gul lök
1 gul/röd paprika
1 vitlöksklyfta
1 fiskbuljongtärning
1 burk lättcremefraiche
1 matlagningsgrädde
1 burk black eyed peas
1/2 fetaost
1 paket kallrökt lax
Servera med fullkornspasta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar