onsdag 18 maj 2011

Sömnig Ella och jobbig Ville

Bilfärden hem gick jättebra då Ella sov=)
Ella 14 maj - 1 dag gammal och redan posar hon och ler

Bollibompa mys hemma igår med mamma Carola

Äntligen hemma

Myser i vagnen

Morgonpromenad

Ella chillar med mamma i soffan

Fint i rött

Ella 1 dag
Oj redan onsdag - och hur vet jag det? Jo Efterlyst är på i bakgrunden=) Dock inget godis i familjen Bergman utan endast te och mackor och nu knaprar jag på ett äpple. Helt slut efter en dag med städning och Ville så försöker jag slappna av vid datorn. Ella har sovit bra inatt men inte Ville. Jag tar ju Ville nu om nätterna så jag är inte heller så pigg. 

På måndag kommer BVC damen och ska kolla Ella men hon äter och sover så bra men det är något som alltid görs. Idag gick jag min första morgonpromenad med Ella genom Dalby, plockade lite syrener på vägen hem och jag njöt. 

Ville har varit supergnällig på eftermiddagarna, skriker, gnäller och "trillar ihop" för minsta lilla, allt ska testas och ingenting ska han göra som mamma vill... Suck. Vi vill inte ge vatten och gör vi det slänger han flaskan i väggen... Vart tog den lilla söta Ville vägen? Någon som vet? Vi kramar honom hela tiden och berömmer honom när han gör saker, och vi uppmuntrar honom till saker men stubinen är kort och humöret i botten... Jag är ju med honom hela tiden så jag hinner knappt ha Ella och nu när Ville väl sover - ja då sover Ella för natten...

Känns jättebra att ha blivit mamma igen, det känns tom bättre än med Ville då han var ständigt hungrig och sov dåligt, jag oroade mig för jobb och annat... Men nu är det sommar ute och jag behöver inte oroa mig så jag kan verkligen njuta. Jag känner mig verkligen som mamma, även om alla inte delar den åsikten men ja...sånt orkar man inte tänka på nu i denna lyckliga stund. 
Imorn ska jag hem till Kalmar för begravning av farmor på fredag. Ville ska med. Bila i 4 h i en bil utan AC lockar mig lagom men ska ladda med Red Bull och godis. 
Ska bli kul att träffa släkten men tyvärr under tråkiga omständigheter. Kommer sakna Carola och Ella, mina tjejer=) Hoppas Ville blir gladare imorn, är helt slut efter att ha städat hela huset och lagat mat. Nu ska jag njuta lite av bebisdoft sen gå och lägga mig=)

Kramis på er













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar