tisdag 3 maj 2011

Liv och död

Igår gick min farmor bort, 89 år gammal. 2 maj, alltid något speciellt med det datumet. Känns konstigt, hon har vart sjuk en längre tid och man har nästan gott och "hoppats" på att hon ska få somna in så att hon slipper ha ont men nu när hon är borta så finns det ändå en tomhet men jag tänker på alla de fina minnen vi fick hemma hos henne i Blomstermåla där jag, Carl och pappa spenderade en stor del utav min uppväxt. Mjuk gräsmatta, goda köttbullar, ett solvarmt tak där man kunde äta körsbär tills man kräktes eller fick ont i magen av alla kärnor som slank ner...minns jag. Sommar. Älskade lilla farmor, du är saknad. 

Vi väntar fortfarande på bebisen bara 2 dagar kvar nu tills mötet med doktorn. Carola har så ont i magen när bebisen snurrar runt med rumpan, igår var den som en stor kon åt alla håll och Carola måste ställa sig upp snabbt för att det inte ska ila till ner mot underlivet hela tiden, åh kommer ihåg den där ilande nålkänslan. Usch. 

Älskade fru

Putar lite rakt fram...

Putar lite åt höger...

Mixar båda riktningarna...

Putar uppåt..

Carola sitter på huk genom sammandragningarna

Här äts det is - nya lösgodiset=)
Ja igår var magen hård hela tiden. Bebben rörde sig från sida till sida. Fick en obehaglig tanke, tänk om man själv var bebisen och led av klaustrofobi - kört fall säger jag bara. Hoppas hon vill ut snart så hon kan sträcka på sina knubbiga ben. 

På tal om knubbiga ben, själv försöker jag bli av med mina men benträningen har legat lite lågt. Tips på effektiv fettförbränning? Okej promenader I know, men när ska detta hinnas med? Ladda Iphonen (när den nu kommer) och ut och morgontraska, här ska det shapas. 
På morgonpromenad
 Tisdag idag och ja man har en konstig känsla i kroppen men tror det blir en bra dag i alla fall. Hoppas det. Ha det bra allesammans!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar