onsdag 11 maj 2011

Fullt upp asså

Gud när man trodde att man hade tiden på sin sida hoppar den upp VID ens sida och backstabar en sjukt besinningslöst...Lite den. För er som känner mig vet ni att jag älskar att städa, en perfekt städdagdag för mig vore; 

1. Barnfri
2. Technomusik på hög volym
3. 2 Red Bull intagna
4. Minst 5 sorters olika städspray
5. Dammtrasor - redo som attan
6. ETT HELT HUS ATT STÄDA 
Sen skulle jag rocka loss i 8 h tills det var dags att verkligen äta. Lugnet skulle vara totalt att kunna njuta av ett oknastrigt golv, blänkande kakelplattor och dammfritt på alla ytor man kan hitta. Heaven. Must be in heaven. Men med ett heltidsjobb, träning, 2 barn, höggravid känslig fru och en söndrig tvättmaskin ställs livet på prov eller ja mina städkunskaper får ligga i träda... 

Bebis kommer om x antal dagar och vi måste handla och städa och packa det sista i allas väskor. Skönt med helg att ladda batterierna på först. Huga. Måste lära mig iphonen också så att jag kan messa från mitt nya nr till alla. Behöver dock vissas nr, ni som jag ej har inlagda och som vill ha sms på bebben maila till ida_bergman09@hotmail.com dvs ni som inte har mitt kanske det ska stå. 

Igår var vi på sista ultraljudet, nr 7 i ordningen och lillskatt vägde 4064 gram. Stor tjej, hon har Carolas näsa upp i dagen, skrattade lite så lik den var, på pricken. 

Snart ska jag vara ledig i 2 veckor sen jobbar jag lite till, sen i sommar har jag 6 veckor semester varav 1 av de blir en greklandsresa med syster och Ville, annars funderar jag på att åka själv med Ville - vågar man, inga andra som också vill åka? Mimmi? Emelie? 
Nej nu måste jag sätta fart, gud vad jag längtar efter att bli mamma nu, konstigt att man inte kantänka på något annat än det hela tiden. Mysigt. Är lite rädd för alla sprutor och blod som jag kommer få se om x antal dagar men jag ska försöka att inte svimma. Lätt liksom. 

Längtar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar