söndag 1 maj 2011

Borta bra men hemma bäst

ja så sa vi väl hemma idag. Härligt att få miljöombyte och träffa släkten men skönt att vara hemma. Igår åkte vi till Växjö för barnkalas, det var jättetrevligt förutom några små pustar och kommentarer från svärmor som gillar mig så...NOT...kusinerna lekte till kl 20.00 och sen avrundade vi kvällen med trevlig allsång och kaffe och tårta. Vi sov över i Växjö och idag åkte vi och hälsade på Villes mormor Ingrid i Målarjord innan vi körde tillbaka mot Dalby. 3 h i bil men barnen sov så gott hela vägen och nu har jag lagar chili con carne och badat med Ville som springer omkring och drar sig i snoppen, killar alltså...Nu har det blivit en sport att ta på sig blöjan. Kul tycker Ville - inte så kul tycker mammorna...

Har på känn att bebisen kanske vill ut snart. Ja jag vet - det är ett STORT önsketänkande, men om jag tänker det väldigt mycket så kanske tanken studsar tillbaka i universum och in i magen och ut kommer bebben, nej men ärligt, jag har alltid gillat den 2 maj, eller ja datumet mm så det är därför. Vi får se helt enkelt. 

Nu ska jag fixa med bilder i datorn och dricka en kopp te sen blir det till att massera höggravid fru och sen sova. Ny vecka. nya utmaning. Imorgon har jag och Carola varit förlovade i 2 år. 
Sommar kom snart igen


Trevlig söndag=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar