måndag 23 maj 2011

Glädje och trötthet

Är två ord som kan sammanfatta veckan som gått. Ella är världens sötaste bebis och Ville är världens finaste lilla kille. Ville snackar för fullt nu och han har nu lärt sig kissa på toaletten och hämta blöja för nr 2...Detta utan att vi ens frågat honom om han vill ha blöja eller ej, men tydligen har de börjat introducera toaletten på dagis och allt som sker på dagis är så hett!!!

Ella äter som hon ska och redan på 1 vecka har hon fått ett helt nytt utseende, antar att det är all den där goda gräddiga mjölken Carola ligger inne med som gör det. 

Ville är på dagis och det går så bra. Jag städar hemma och lagar mat medan Carola vilar och ammar. I helgen hade vi underbart med besök. Mamma och pappa var nere och hälsade på, vi blev bortskämda med handling, barnpassning och god mat. Grillade lammburgare med potatis, mums!

Ella fick en vit body, en vit solhatt (båda med spets), strumpor och en rosa fin body med bakverk på! 

Mormor myser med en nöjd Ella

Lovisa badar med Ville

Glas prick
Igår var även Veronica här med hennes dotter Cormelia och Ella fick en jättefin klänning med leggings till! 
Ella mindre nöjd men Cornelia var så duktig
Senare på dagen kom även Emelie och Jessica med deras två söta killar Zacke och Ville. Det blev kladdkaka och god grädde som vi åt utomhus på filt i trädgården=)
Emelie bebissjuk, de ska få en bebis i oktober


Mmm kladdkaka
Ville har blivit bättre nu på dagarna, inte lika svartsjuk och spexig och gnällig. ja spexet själv är han alltid med lite less über om man säger så. Nätterna har också blivit okej, han har slutat med vattenhetsen och vällingen ges nu kl 05 på morgonen. Häpp! Men jag är fortfarande sjukt trött, kände mig som värsta slashasen/mannen inatt då Carola bönade och bad mig att ta Ella men jag bara somnade om. Shit att köra 2 Body Pump pass med maxvikter var kanske för mycket för min lilla kropp... What do I know=) Men mina biceps sov i alla fall sött hi hi, nej men nu tillbaka till ämnet, flummade ut lite kände jag i egorymden (oh wonderful space)...

Ville hjälper till och är så duktig, klappar Ella och hämtar hennes saker. 
Hjälpa till med nappen

Klappa huvudet

Ella växer så det knakar, och mammorna huar sig redan över att lilltjejen nu börjar växa ur 56, ja hon är säkert 57 cm redan. 

Första badet på G

Åhhh är det såhär världen ser ut från ovan säger Ella

Myser på kudden

Dagens outfit 23 maj - sommarflicka
Nej nu måste jag sätta fart, ska ringa till jobbet, fixa käka, städa och tvätta, sen vila lite innan kvällens spinningklass. 2 dagar till som mammaledig och då ska jag myyysa för fullo, ähm till fullo heter det men orka radera och skriva om, nope. 

Sista bilden är på min älskade fina fru som gör mig så lycklig. Tack för att du finns och berikar mitt liv och gör det varmt varje dag. Utan dig vore allt så grått och ofluffigt!
Mina två tjejhjärtan


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar