onsdag 23 oktober 2013

Yttre kaos inre lugn

Igår satt jag med kniven mot strupen. Artikeln ska vara inne idag idag men då jag jobbar måste jag ligga steget före! Ansåg själv att min artikel blev ganska okej. Den handlade tillslut om metalärande, omlärning och om förskjutning i språket utifrån kognitiv kritik och sociokulturella perspektiv. Många snus blev det och många klunkar pepsi. 

På kvällen lagade jag saffranssoppa med lax och tomat! Så gott! Kan lägga ut receptet så ni får prova. Säkert väldig nyttig också. 

Efter maten var det att montera cykelvagn och tv bänk. Allt såg ut som kaos hemma. Sen var vi som vanligt trötta så ingen film heller. Nu är det bara listerna kvar, fotoväggen och sen tapetseringen sen börjar lyan bli klar. Jag har köpt nya färgglada ramar som ska upp också så att det inte bara blir vitt och svart på fotoväggen. 

Sandra har ramat in ett jättefint mail till mig där hon beskriver varför hon "ville" (vill) vara med mig! Så fint så det ska också upp. Kommer bli fint. Letar just nu efter små instaramar.... 

Ikväll ska jag träffa Fia och planera och strukturera upp Britneymania! Closin' in:-) 

Snart på jobbet! Ska rodda industrin själv idag. Härliga byggkillar, sura tanter och goa chaufförer! 

Torsdag - håll till godo.
Bilder igår från kaoset:-)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar