måndag 14 oktober 2013

Att umgås med ex och kex

Seriöst varför är jag hungrig nu igen? Vaknar hungrig om nätterna? Man kunde ju tro att jag vart gravid men icke, sådan torka på snopp i min värld på många år, nästan att man firar ett decennium =) Ha ha.

Idag har jag suttit och uppdaterat mitt CV, tog ju "bara" 2 h i Excel... Dag 1 på sockerdetox har gått okej. Förstod faktiskt inte hur det var möjligt att jag tom plastade in en skål med bilar!!! Sannolikheten för återfall hänger i luften! Men måste ge det ett försök, jag är beroende igen av socker...

Idag efter dagis var C här ett tag och målade med mig och barnen. De är glada när vi umgås ihop och när en av oss ska gå så är de okej med det vilket känns bra. Men visst tiden läker alla sår men det känns fortfarande konstigt att ses. Från att dela allt till att nu endast dela sms om dagislämning och barnens matintag typ. Det går framåt sakta. Vi läker alla olika och man får ge det tid. Barnen börjar harmonisera sig lite det märks vilket är så skönt. Ville är dock väldigt intensiv och svår att få lugn de första dagarna. Hoppas upp och ner och har svårt att lyssna och varva ner. Men tack vare bra kvällsrutiner brukar han somna i lugn och ro.

På tal om ex som rimmar på kex så kommer snart mitt kex hem. Hon skulle fika med en kompis i Lund efter jobbet så jag skulle kunna hinna plugga lite. Så nu ska jag kolla psykologi inlämningsuppgift 2 och plugga, sen blir det smuligt värre med kexet!!!

Grattis Ville i förskott - imorgon blir du "stor" kille - 4 år

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar