torsdag 10 oktober 2013

Sugfisken i mig dansade på fenorna igår

Toffel eller sugfisk- att vara nykär har sina namn. Man blir dessutom extra kär när man är lite krasslig. Igår på jobbet slog frossan till och i kombination med mina svullna körtlar under hakan och i armhålorna insåg jag att jazzkvällen var hotad - av hemmamys. Sagt och gjort så spenderades kvällen hemma i mjukisar med soppa och kaka i sängen kl 23 under täcket! Sov hela natten och vaknade "utsövd" men nöjd. 

Idag stundar jobb:-) Sen en fin kväll med kollegorna ute och bowling. Och när jag kommer hem kommer pianot stå på plats. Igår var jag om biblioteket och lånade pianoböcker. Snacka om att kastas tillbaka samma böcker jag som hade i Glömmingeskolansmusiksal! 

Nys och mys på er! Nu är det fredag




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar