tisdag 29 oktober 2013

Storm och tända ljus

Ja igår höll man på att blåsa bort i Skåne. Kände mig lite som mitt i en actionfilm när jag kämpade på i motvind med cykelvagnen från dagis. Väl hemma kunde man knappt stå så jag fick slänga upp barnen i trappan och skrika - håll i er!!! 

"Värmde" lite korv under vatten och vips var middagen serverad! Sandra kom hem tidigt då hennes sista tåg gick 16 från Hässleholm så alla vi fyra trängde in oss i duschen med tända ljus utanför och värmde oss under vattnet. Sen kröp jag och barnen ner i min säng med pyjamas på och jag berättade en lång saga. Efter det var det min tur att somna... 4 kvällar i rad har vi somnat kl 20.30 i soffan. Så trötta och sjuka. Så kvällen igår blev sömnig. Fisksoppan som skulle till får bli av imorgon istället! 

Ska trycka i mig lite Ipren nu sen in mot staden för seminarie på min kurs! Hade behövt vara hemma men men jobbar ju tor så alla fick ändra sitt schema för mig... Kötta. 

Ikväll blir det film i soffan ja för igår gick ju strömmen:-) så jag hoppas denna tisdag blir okej och att Sandras tåg går hem i tid! Hej hopp! 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar