tisdag 29 oktober 2013

15 poäng i hamn

Efter ett väldigt intressant möte med mina kurser om lärande på peddan idag kan jag stolt konstatera att ytterligare 15 hp nu ligger i min pott. Känns bra att vara över 300 sträcket:-) #stolt akademiker 

Två Ipren i kroppen rikare och x kr fattigare på mitt shoppingkonto ligger jag nu mätt i soffan och tar in dagen. Jag lärde mig att trots regn och rusk på cykeln...och två trötta barn gick det ändå "bra" att handla efter dagis. Visst inte optimalt men det gick! Ville fick sin första guldstjärna för att ha ätit upp all mat och han somnade nöjd i soffan. 

Själv ligger jag och dividerar med mig själv hur jag ska planera mitt liv framöver. Den lilla frågan hahahahha. Moahahahhaha. Okej nu spårade det. ... 

Ja men seriöst. Jag lär mig otroligt mycket av att läsa och fick reda på att i februari ska det utlysas två tjänster på LU inom forskningsprogrammet!!! Så med andra ord skulle jag kunna skriva min masteruppsats parallellt med min avhandling. Men vad gör man ända fram till våren? Funderar seriöst på att skriva en bok/resa/vila/filosofera/läsa innan jag gör något annat.

Ger seriöst snart upp gällande jobbsök. Anser själv att jag är en trevlig kompetent prick men inte *svordom* får jag jobb för det så jag har lite bestämt att sluta anstränga mig så hårt för alla skitjobb och söka de jag vill eller satsa på att forska. Visst pengar måste trilla in det är ju den hooken. Men ja vi får se. Jag tänker på detta 24-sju men känner ändå att jag finner ro av tanken att göra det jag vill göra och är bra på. 

Nä nu vill jag bli frisk och komma igång med träningen. Hade feber i morse men hyran betalar inte sig själv så det är bara att ta en treo och jobba på. Lite dålig timing att introducera cykelvagnen just denna vecka men jag tackar Gud för att någon uppfann växelstsystemet på cykeln! 1 an rules:-) 

Nä om man skulle ta mer soppa? Hostar som en iller. Nej måste gå igenom en del saker i min andra kurs. Tacka vintertid så att barnen somnar i tid så att man kan plugga (och blogga!!!) ostört! 

Yes onsdag imorgon! Då blir det fisksoppa med räkor, lax, torsk, vin och fänkål!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar