onsdag 16 oktober 2013

Att se det vackra i saker

En konstig sak jag har upptäckt på senaste som jag faktiskt inte vet har med ålder att göra eller inte.. är att min hjärna slappnar av lite..är att jag har börjat uppskatta vackra ting. För ögonen så sköna att finna ro i.

Jag älskar att vara hemma och njuta av att se på min fina fiskkudde, studera hur mina vackra blå glasfåglar står och av att se min hall fylld med skor och massor av jackor. Känns hemtrevligt. Jag längtar tills eftermiddagarna då barnen kommer hem och jag längtar tills kvällen då Sandra kommer hem. Ljuv lugn musik med vin och god mat. Barnen som börjar bli mer harmoniska och lugna.

Idag är jag snuvig, hemma i mysbyxor och pluggar. Har varit förbi Hemköp och postat ett brev men mitt förvirrade jag glömde köpa mjölk till kaffet... men måste ändå förbi senare idag då jag utlovat chokladbollsbak med barnen. Tycker det är så kul att barnen nu gillar att hjälpa till i köket, spela musik och diskutera vid matbordet. Ville har många funderingar kring monster, spöken och änglar, vad finns? Vad finns inte?

Det är onsdag och jag älskar onsdagar. Ikväll blir det att mysa i köket och att planera lägenheten. Vi ska tapetsera fondväggar, sätta upp hyllor, fotoväggar och en stor tv varav vi ska provmöblera lite ikväll. Men först ska jag producera en hemtenta i psykologi samt läsa ca 10 böcker i pedagogisk forskning (???) inför min artikel nästa v om övergångsprocessen mellan institutionellt inlärt lärande till arbetsplatslärandet... Lutar åt en masteruppsats inom arbetsplatslärande men ja vi får se.

Ut och njut och rocka världar allesammans!
Krabaten till vänster äger man ju=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar