måndag 11 juni 2012

Villes sommarlov

Börjar nu. Idag var hand sista dag på dagis för sommaren. Nu bär det av till Öland och sedan en tur till Stockholm och har vi tur och hittar billiga biljetter hoppas jag att vi även tar oss till London. Men huvudsaken är att man får sniffa på de små fjunhuvena när man vill (a lot). Vi ska ju kolla på torpet på lördag och efter det förhoppningsvis ge oss in i budgivning. Att jag skulle buda på en stuga med vita knutar och utedass trodde jag aldrig. Nästan lite nervös. Nästan så att jag hoppas att torpet inte levererar på lördag. Att gräset är gult och strävt, blommorna på tomten luktar gammal unken fröken andedräkt och att sovloftet stinker dött djur. Ja då å grat vi oss nog.

Annars då? Jo vars mammalunken lunkar på. Idag efter några blöjbyten satte jag mig i solen med en iskall pepsi Max och just då kändes det så värt att önska att man vore arbetslös alltid... Att bli försörjd av någon rik kan man ju drömma om. Tur att sniff och kramar är gratis...

Idag slog Ella sitt huvud i bordet! Vilken bula det blev på min lilla sessa.

Eftermiddagen bjöd på fantastiskt sällskap i Malmö med bästa Mimmi och Aston. Killarna busade med varandra i över 1 h och hade så kul ihop. Nu när vi båda ska vara föräldralediga några veckor ihop varav jag hoppas vi hinner att ses lite innan Astons lillsyskon kommer i juli. Mysigt är lite bebissjuk faktiskt.

Svårt det där jag känner verkligen att jag vill vara gravid och föda and all that shity stuff... Men nu har jag valt det liv jag gjort på gott och ont vilket innebär att Carola har två biologiska barn och även om det Bergmanska hemmet rymmer mycket kärlek under taket så finns inte utrymme för ett till... Jag älskar Ella precis som mitt eget men samtidigt är det också en förlust att känna att man förmodligen aldrig mer kommer få bra gravid när man liksom instinktivt känner att man hade velat både en och två gånger. Kanske svårt för någon utomstående att förstå men i land påminns man...

Nu ska jag njuta av sommarlov. Kanske ta en dusch och njuta av att det enda missionet för dagen består av en enda sak - storhandla inför Öland.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar