tisdag 26 juni 2012

Mums Måns tillbaka

Ja här sitter man efter en härligt intensiv dag. Ville kaosar som vanligt efter ett miljöombyte. Han är elak, gnäller, gråter och slåss. I 2 v har han varit glad, duktig och "stor kille" och nu väl hemma så är han jätteintensiv och jobbig. Försöker vara där och krama och lyssna men tufft. Så jag städade mitt badrum och fick sätta stopp då jag höll på att städa det kliniskt rent. Tog inte fram klorinsprayet så lite lugn var jag nog.

Nu sover de ljuvliga 3 och jag njuter av ett glas rött och lite smultron och jordgubbar framför Måns. Måns Zelmerlöv. Måns mumslöv. A livet är fint trots regn.

Idag var vi i Lund och shoppade lite på rean. Köpte en ram till köket, lådor till Ellas hylla och ett badskum med kokos (kåkkås).

Imorgon blir det Dalbyhäng och en promenad i Skrylle. Träningsuppehåll så det ryker om det. Så nu måste det bli ändring. Min livsfilosofi är att äta det man vill och träna därefter! Varför äta äcklig mat när man kan njuta av fin ost mackor med kaffe på morgonen???

Älskar att vara mammaledig!!! Måste förresten ringa banken och be om 2 v till då Ellas inskolning blev framflyttad pga av semestrar. Tjajsen. Älskade dotter. Nu har hon börjat härma ord. Hon kan säga Tja, vov vov, mamma, bampa och Ella (en gång sa hon Ella).
Kavat liten tjej som går fram
Som en ångvält.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar