torsdag 7 juni 2012

Shopping på Nova och årets första rabarbejpaj

Åh vilken underbar dag det har varit idag.  Inser att i glorifieringens tecken av att vara föräldraledig så blev dagen väldigt perfekt. Jag är min egen kock, städerska, nanny och personlig tränare. Jag kan faktiskt ibland störa mig på mig själv att allt ska vara så perfekt hela tiden och jag hoppas då jag kan skriva av mig att allt inte alltid är så men ja idag var en sådan dag. Någon som inte har barn själv och som skulle kikat in genom fönstret då stekt strömming kastades tvärs över bordet, spenat silades mellan tänder och smör smetades ut över bordet till allsången "inte äta fisk heller" skulle förmodligen inte hållt med med hey barnen är inte sjuka eller skriker (för stunden).

Jag spenderade förmiddagen på Nova tillsammans med vår höggravida granne. Det var supertrevligt vi gick där och provade skor, kollade på barnkläder och ja det blev tom lite shopping till mig själv på Nova. Ett par svarta ballerinaskor och några tröjor. Jag som en gång gav uttrycket shop until you drop ett helt nytt ansikte står nu och tvekar med 300 kr tröjan i handen... För dyr? Prisvärd? Vad kan jag bättre lägga pengarna på? Jag lovar efter 3 år som föräldralediga på låga löner blir man lite kockodäng gällande shopping. Allting har ett pris - i detta vackra paradis. Barnförsäkring 500 kr/månad vs ett par tight snygga jeans till mammas häck? Barnförsäkring. Byxblöjor till 1 åring som inte vill ligga still på skötbordet a 130 kr eller en ny scarf som ska pryda citysnygga morsan? Byxblöjor (såvida man inte vill ha bajs mer än på händerna). Men lite fint fick i alla fall följa med hem.

Idag var även min kollega Daniel här med hans som Alfred och barnen lekte så bra medan vi drack te och kaffe och rabarberbaj (ja barnen högg också in på glass). Sen spenderade vi eftermiddagen ute i sandlådan men solen sken med sin frånvaro.

Imorgon är det fredag som sagt och vinflaskan ligger redan på kylning och vet jag inte bättre så blir det grillning imorgon i det Bergmanska hemmet, fram med dynorna och filt för här ska det firas in sommar!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar