lördag 16 juni 2012

Så mycket för den ponnyn

Idag kollade vi på torpet. Det var jättemysigt och ja såklart det fanns lite att pula med men E22an hördes ändå mellan trädtopparna varav det blev ett stort nej. I mina dödsångesttankar såg jag framför mig en fyrårings vita kalufs på äventyr över åkern för att kolla lastbilar och sen sluta i en vit kista nej fy katten. Torpet måste ligga från vägen och en bit in i skoga. Så så mkt för det bättre lycka nästa gång.

Ha ha igår sa jag "gutt" i bilen med Lovisa efter det att vi var på väg hem från affären i Wrelläh (Rälla) och man kunde skära i tystnaden i bilen innan vi for ut i gapskratt. Jaha då var öländskan ett faktum.

Måste erkänna att tanken på att en dag återvända hem hit till Kalmar växer lite på mig. Men bara lite.

Vi var på Skälby och skulle rida. Gasade genom Kalmar i +20 km/h över speedlimit - allt för att hinna till "hässten mamma!!!" som Ville tjatat om nu i 2 dagar sen vi var där sist men väl framme med 4 min till godo mötet en trött gammal ponny upp och tittar på mig under lugg!! Nej inte slut än. Ville vägrar rida varav Ella hoppar upp. Hon tycker det är så kul- i 10 sekunder tills dess hon inser att ridandet - är på riktigt. Så för 10 m får jag hosta 15 kr. Men de hår ju till 4h gården. Ja så mkt för det igen...

I eftermiddags träffade jag en gammal barndomsvän hemma hos henne och våra barn är typ exakt lika gamla. Coolt. Både hennes pojk är en högtid 09 och hennes flicka en vår 11. Barnen lekte bra för att aldrig ha setts förut och vi tog en snabb cathup. Jag hoppas så att vi hinner ses igen i sommar!

Imorn är det regndag. Så vad att hitta på? Är sugen på något med rabarber, kockos och glass... Eller mer jordgubbar kanske??? Öland har de bästa.

Go kväll

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar