torsdag 7 juni 2012

Skills att jobba på

Känner mig som den där svarta fyrkanten i mecka just nu då jag snabbtuggar min leverpastejsmacka medan två små står under mig och vill upp med händerna lyfta mot skyn. Åh jag älskar att vara hemma en dag som denna. Har lite bakprojekt på gång (vilket i och för sig strider mot dagens gi hets) men är sugen på att hitta ett recept på det bästa valnötsbrödet!

Men innan dess ska jag ge mig ut i skogen på promenad med lillan i vagnen och beskåda rapsfälten runt byn.

Nästa vecka drar jag och mina små hem till Öland i 2 veckor. Kommer bli en del löpning och bad förhoppningsvis. Så formen lär man nog inte tappa i första taget och ha de två att springa efter. På lördag nästa v blir det till att titta in torp! Vi har hittat ett som verkar kunna bli vårt! Men vi får se hur slitet det är i verkligheten, men detta är något vi verkligen vill göra.

Torpet består av två rum och en stor trädgård med fruktträd och 2 km till havet! Plats för studsmatta och barnpool, grill och hängmatta! Jag kan baka mina paket och servera i bersån. Jodå detta kanske kan bli sant!

Nej nu ska jag jobba vidare på mina mammaskills, råkade sätta kläderna ut och in på Ella och upp och ner men hon är glad för det! Idag blir det köttbullar till lunch med kikärtor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar