onsdag 20 juni 2012

Balsam för själen

Idag har varit en dag helt i min smak. Ja nästan. Dagen började med att jag grät av ilska dock. Barnen ville inte äta frukost utan kastade och smetade in allt som erbjöds. Tillslut gav jag upp och gav de varsin välling för att sen servera mig själv kaffe och ägg. Bajsa mamma... Mitt i maten. Givet. Jag skulle hämta mormor kl 10 i Kalmar men blev givetvis försenad då jag varken fick duscha, äta eller sminka mig ifred. Ringde FK på vägen in och fick som svar att jag hade anmält att jag skulle vara ledig i sommar men jg hade inte anmält att jag ville ha ersättning!!! Alltså jag hatar deras system! Inte nog med det spenderade jag 1h att hitta till FK inne i stan för ett uselt papper som jag inte hann fylla i då ungarna hade träsmak i baken i bilen. Som tur var hade mormor (min mormor alltså) roat de med en spegel, vatten och djupa samtal om väderlek medan jag var borta.

Vi styrde kosan mot östra sidan och de må jag säga att Ölands östra sida är som balsam för själen. Vi besökte min morbror och hans fru och fick god lunch och fika. Vi besökte även deras sjöbod med utsikt över havet, 3 m ifrån vattnet typ. Det var den vackraste plats jag sett på länge. Åh saknar mitt Öland. Är så glad att ville och Ella trivs här! Flyttahemigen.se???

Imorgon blir det kalmarbesök på söder och sen Kalmar länsmuseum där de har skepp och sjörövarutställning (höfaffakaaa) sjörövarfabbe är allt som har med hav att göra så tänkte göra lillkillen glad imorn och se kronan! (skeppet alltså)

Fin dag igen med min mormor och barnen. Jag börjar bli stark av allt lyftande nu! Men orkar inte foka på träning mycket annat som är tungt kust nu som tar upp inner space.

Saknar mina kollegor enormt kände jag idag men ändå skönt att samla krafter inför hösten.

Längtar efter min fru. Min andra halva (som också är min kära syster) men ja mitt äkta hälft - Kaddien syftade jag på nu alltså. Imorn ses vi hjärtat!

Nej nu är jag trött upp kl 5 imorn igen??? Alltid lika spännande att höra vad Ella har att säga/sjunga så dags. Hon är för go idag sa hon Ella för första gången och fick son första godis (inte av mig men av mormor...)hmm jag tyckte inte om det egentligen men någon gillade det...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar