måndag 4 juni 2012

Första dagen som mammaledig

och ja jag skriver mammaledig för vi är två mammor i vår familj.

Hu ha ja det är inte en dans på rosor men skönt är det att vara ledig och ta dagen som den kommer. Jag har busat med barnen, spelat fotboll och hoppat studsmatta men jag har även sopat vår framsida, städat toaletten (shower power äger) och lagat köttfärssås (har jag förbrukat alla mina ess redan)?

Ville ska vara på dagis imorgon, fick det ändrat (skulle ju vart på Öland denna vecka men det blir nästa istället) så då får han vara ledig. Nästa tisdag lämnar jag Skåneland för att bli Ölandstok i över 2 veckor. Jag hoppas Öland visar upp sig från sin bästa sida för i så fall blir det stranden varje dag men när det är 10 grader och mulet så ja..då undrar man ju.

Ikväll ska jag och frugan på bio och se Prometheus, och ja Noomi är med i den *slickar mig nöjt runt munnen* Kanske slinker lite godis ner vem vet. I don't care.

Jaha imorgon börjar flickan att jobba igen, spännande för henne. Själv har jag flyttat in i mina harembyxor och jag antar att det lär bli ett par till innan jag flyttar ut lagom tills i augusti.

Måndag it is och ja en ny vecka, en ny era en ny sommar. 2012 got it going - I can feel it.

Ha en fin måndag
Leende guldbruna ögon - har jag förälskat mig i...

så blå kan de aldrig mer bli=)

morgontrötter jag

södeast
snäckis

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar