tisdag 1 november 2011

One week away from you...

seven whole days and seven whole nights away from you...
Ja ungefär så kan man beskriva min bloggavsaknad. Läste någon kommentar någon känd toppbloggare fått: "Varför uppdaterar du BARA 2 ggr om dagen"? Eller från en annan jag läser som skriver på Fejjan "Hej har ni saknat mig - ähmm inte uppdaterat på 1 dag"... Suck. Nej men ärligt blir det inte lite väl bloggelibloggbaraföratt då kan jag tycka? Har jag inget att skriva om är jag tyst eller tvärtom - som NU. Nu har det hänt väldigt mycket i mitt liv, i mig, om mig och ja med livet i övrigt och inte fa* uppdaterar jag 2 ggr om dagen för det!? Ok en liten vädrare bara. Idag gjorde jag faktiskt det första (mest) orationella jag gjort på länge - min CP mobil är sönder (eller ja den går över till Face time tous les temps) eller stänger av sig mitt i samtal så idag lackade jag på den och kastade den rakt in i väggen ock skrek till den. Omoget? Högst ja. Skönt? Ja en mindre orgasm i hjärtat. 

Mobilen överlevde för er som oroade er där ett tag=)

Jo back to business. En god nyhet jag kan outa är att jag har fått nytt jobb? Eller ja nytt och nytt egentligen är det mitt gamla jobb på banken som jag en gång har entrat och det ska bli så kul. Jag ska jobba i kassa/kundtjänst men ska först läras upp på huvudkontoret i Hörby och jag har turen att få arbeta med en av mina gamla kollegor som jag gillar väldigt mycket (hon blir nu min chef) så det känns bra att känna någon. Som sagt snabba puckar då detta är ett vick som de behövde tillsätta pronto - och då min syster kan hoppa in och jobba så det var flyt. 

Känns så kul att få kollegor igen då mitt jobb nu har varit väldigt ensamt och visst jag träffar en del kunder men dock av en ganska vinklad sort - pojkar och män i alla dess åldrar, och (detta säger jag inte bara för att jag är gay och tänder på tjejer/kvinnor) men det hade vart kul att byta ett par ord med någon med läppstift emellanåt:-P Anyhooos så ska det bli superkul att få in lite nytt blod i arbetslivet=)

På familjefronten löper allt på fint, Ella fick sin första tand igår, ett litet riskorn stort som ett knappnålshuvud dök upp. Så numera bits hon! Aj. 
Ville är lika go och intensiv som vanligt. Gulligare kille har jag aldrig mött ( ha ha fett opartisk) MEN ÄRLIGT hans blå is do die for=) Han pratar en massa nu och härmar hela tiden och jag älskar när han tänker efter. 
Häromdagen hade han sönder vår klocka på väggen då han spelade luftinnebandy... Så numera är han väldigt konfundersam över denna klocka med repliker som
V: "Mamma? Klockan?" (frågar)
I: Mmm (med noll intresse)
V: "Mamma klockan sönder" (konstaterar)
I: Ja Ville hade sönder den (bekräftar förstörelsen)
V: "Ja Ville sönder klockan" - "Ville köpa ny klockan". "Klockan mycket" "klockan sönder" --> härmar klockljud i hopp om att jag ska bli glad (för jag har sur min då jag härmar den ledsna klockan)... och så fortsätter det och kommer säkert att fortsätta tills dess att nya visare är inhandlade! För just nu är det alltid klockan på tapeten i tid och otid. 

Häromdagen var mina två gamla bästisar hos mig på middag, Emelie och Lisa och det första Ville sa på morgonen var: "mammas bompis?" Varav jag bekräftade att de hade åkt hem...och vilket jag säkert har gjort femtisjutusenggr sedan dess. Söt han är som tänker... 

Jag har varit väldigt sjuk dessa dagar, har/haft feber och allmänt hängig och halsen värker så jag hoppas att jag inte har smittat mina små. Gjorde ett tappert försök att ta med Ville till lekland i helgen men svetten rann och jag singlade ner som ett brustet löv på kvälls Q. Känner mig inte pigg idag heller, typ 40% känner jag mig... Men det finns alltid de som har det värre så jag klagar inte. Tycker det är lite mysigt att vara sjuk, att skippa träningen och somna tidigt i sängen och gå med halsduk på jobbet. Men visst hade ju vart kul att bli frisk tills på lördag då jag ska på bal. Men mer om det imön. 
Japp detta var en liten uppdate. Pöss på er alla
Puss från sjuksängen
Hej



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar