tisdag 22 november 2011

Stjärnhimmel och hemlängtan

och nej det är inte alls så romantiskt det låter utan snarare en liknelse för hur mitt face ser ut nu, förmodligen en härlig mix av sömnlösa nätter, tidiga (för mig) (alltför... tidiga) mornar och tomten som knackar på dörren men hey jag är snygg i alla fall - intalar jag mig. 

Hmm en annan sak jag har reflekterat över är att jag på senaste tid fått  hemlängtan. Jag längtar efter min familj, efter vårt gamla hus i Algutsrum och efter alla små ställen man bara vet liksom. Hmm vad beror detta på? Jag längtar efter min mormor och jag längtar efter mina föräldrar. Hmm kanske en önskan att slippa vara så STOR? Hmm jag vet inte. Men hålla sluta skriva hmm hela tiden!!??? Hmm... Ha ha

Den enda plats i världen jag just nu känner mig hemma på är i Skattfamnen. Carola har varit så grym dessa dagar, fixat och trixat hemma så ikväll kände jag att jag var tvungen att "ge igen". Sagt och gjort, jag tog ett djupt andetag, lagade saffransfisksoppa, bakade bröd, badade barn, bytte blöja, läste sagor, vaggade och nu haft jobbmöte - allt medan frugan fick åka iväg och träna. 

Maten blev go - familjen glad och jag snäppet tröttare.  Min hals värker och jag känner mig supertrött men jag hoppas det bara är sömn som behövs, så nu ska jag krypa ner i ett bad och ikväll drömma om London och hur kul det ska bli att träffa min kära bror. 

home is where heart is...eller i huset där frugelugan bor...
Nähä nu ska jag åka till Skaddieisland=) 

Ha måste berätta en sista rolig sak, idag när killarna badade smög jag på de...
T: Åh vart jobbar du Ville?
V: Hej då, a jobba!!!
T: Men vad jobbar du?
V: Bank!
T: Åh har du hand om pengar då?
V: Tsuvar!!! Åhhh 
T: Okej hej då ha så kul på jobbet

Söda


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar