lördag 19 november 2011

Sajlentio

Ja kan tyckas men nu är jag här. Äntligen ledig en dag dvs själv kunna planera VAD vill JAG göra med just denna dag? och svaret blev, umgås med Ville, laga mat, träffa en vän och städa badrummen=) Det jag älskar mest, jo lite shopping hanns med på H&M, Ville fick en svart munkis och ett glitterarmband med nitar på.

Ville var hur go som helst. Dagen började med att han INTE vägrade kläder så han fick ha på sig sin duffel och sin gubbkepa - så söt. 
Älskar Theodors cykel

 Vi åt sen frukost hemma Johanna, Marcus och Ebba och Ville och Ebba lekte väldigt bra=)

Ville tog vagnen och gick att köpa glass=)
Efter det var vi en sväng på NOVA och han var så duktig. Gick med och tittade och ville prova tröjor och kolla på saker. Han ville tom hålla handen=) Och gissa vem/vilka vi träffade?


Han var så glad i de, gick fram och gav de kramar, vinkade hej flera ggr och sa hej då och bara hoppade därifrån. Lycklig son. Kändes så bra att ha en hel dag med honom, var typ 3 veckor sedan. 

Inte ofta vi äter på Donken men när det väl görs så slinker faktiskt en cheeseburgare ner. Känns bra att han äter något lille vän

Polismotorcykeln  årets julklapp tror jag nog minsann
Väl hemma städade vi (äntligen fick jag städa mina efterlängtade badrum) ja för er som inte känner mig älskar jag att städa badrum (obs ej porslinstronen allena) men att gå lös på nerkalkade kakelplattor, dammiga hörn och ventilationsfilter får det att vattnas i munnen om jag håller hushållspapper och spray i handen.När jag växte upp hade vi sällan hushållspapper (som jag minns) och hade vi det (eller toapapper) så var det såndärnt tunnt brunt .- så hemma hos oss har vi (ja Carola har upplevt samma barndomsöde) endast Lambi eller Serla i den vitaste nyansen som finns! 

Efter det kom våra underbara grannar över och lekte men Ville- som för första gången i sitt liv inte sov middag, var så gnälligt så besöker blev kortvarigt. 

Nu sitter jag mätt med 2 räkmackor i magen. Yes känner att livet börja rinna åter i ens kropp när jag faktikst HAR lust att ta om mat istället för att bara mata in för att få magen att gå runt. 

Veckan har varit bra. Ingen träning dock då jag varit sjuk och haft känningar (håll i er på pannschiss (pension) - varningen nu)) haft i hjärtat, så imorgon mjukstartat jag med dubbelpass spinning och BP. Men ja i nästa vecka ska det ordnas upp - träningen alltså! Ska introducera promenader igen för min kropp. I'm talking it - step by step?=

Nu ligger Sjejburn här bredvid och tror att hon äger världen då hon nu kan rulla - både åt höger OCH vänster, och det slutar inte där, NEJ! Hon kan tom göra det flera ggr om, bara sådär - hela tiden. Hon är asnöjd. Mysigt att se att lillan börjar göra framsteg. Nu känner man att (oj pensionärsvarning 2 i detta blogginlägg) att tiden går fort (för fort??? - känner att svetten lackar) för igår var jag och Theodor på storkille bio (Tintin) och ikväll satt han (som enda barn) uppe med oss och åt räkmackor. Vuxet=) Men nej han känns stor nu liksom, större. 

Ska försöka blogga lite mer nästa vecka. Nytt jobb tar på med 2h pendling varje dag så får bloggis lida. Men gud vad skönt att vara hemma tidigt istället. Jobbar sent på torsdagar men brukar sluta innan 16 på fredagar, eller 16. 

Nej nu kommer snart Kaddie hem och ja...henne har jag verkligen inte varit med denna veckan. Vi har prioriterat allt annat. 

Förresten är väldigt sugen på att gå på ngn balettföreställning snart. Någon som vill gå? Carola VÄGRAR... Synd för jag är som förtrollad!

Ha en fin lördag, wi imorn tar vi nya tag, siktar mot solen=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar