tisdag 29 november 2011

Wall- E

Fanns det en gång en film som hette och det är lite så jag känner nu hallå wall-e (iiiiiiii) för tjiho vad det går undan.(In i väggen ?)

Dagen bjöd på: 

05.00 Vild Ville lägger sig bredvid och sparkar en och snor täcke - behöver jag nämna att skönhetssömnen uteblev - hålla tepåsar
06.30 Klockan ringer - redan??? (hmmm)
Blöjbyte, påklädning, koka kaffe, bajsblöja, packa väska
07.30 5 minuter sen till hämtning av arbetskollega
16.15 sluta jobba
17.00 entrar hemma
17.01 Är väldigt involverad i bygga hyyyyssss (husbygge) med kuddar och pannor i fönsterkanter...
17.03 Barnen löper amok bland kuddar och hoppar från soffan - jag avlägsnar mig sakta från platsen...
17.30 Bada 3 barn samtidigt - pyjamas - hänga tvätt- alla nöjda - mamma städar....
17.55-18.15 plockar upp lego(observera tiden = observera mängden lego) samtidigt som Ella slår rekord i att sitta upp hela 5 minuter (men som för oss upplevs som en evighet) så mitt i all vardag sker ändå mirakel - vi kan nu gå ut officiellt med att vår lilla dotter nu kan sitta!!! Hallelejujjja
18.30 Maten serveras (ja vi han laga mat här emellan också)
19.15 barnen ska läggas (inte sova heller mamma)
Jobba lite mer, betala fakturor, skriva avtal, förbereda kl 21 mötet
20.00 Glöggpaus med frugan och vi delar även på en lussekatt för att orka 2 h till...
21.00 Jobbmöte beräknat
22.30 SOVA
Så med andra ord undrar jag när man ska hinna njuta av livet? Men det kanske är detta som är livet? Ok ska ta mig en funderare för idag känns det ganska tjockt i hövve så att säga, har inte ens hunnit prata med min älskade syster på 3 dagar - DÅ är det illa minsann. 

Skulle hunnit träna imorgon men Carola som GIVETVIS är frivilligt (ja ni läste rätt...) är klassmamma ska på möte hela kvällen så jag ska rodda de tre så hjärtefjunen isäng imorn och hoppas vid GUD att alla blir/är mätta och glada. Så ingen träning då hellä. Okej...

Fy ångest över att jeansen börjar sitta tight, och vad gör man då? Jo trycker en till bulle och lite godis på det, ha ja så är livet när man inte hinner andas - man fyller det med söta kolhydrater och ja... ibland måste man kanske även det. 


Villes första dagisfoton - världens eld i mammahjärtat

På den tiden (3 mån sen) då man var "het"

Sötaste sittbruden

Ja kan ju bjuda på en häpp bild då även jag orkar le. I helgen var vi på Leos lekland som även vuxna älskar... Ha ha
Nej ska boosta lite enrgi nu känner jag, Sara talka lite snart? I helgen blir det tight med tid som vanligt. Däckbyte halv elva, utbildning i Malmö 2 h senare, sedan skjutsa frugan till 40 års kalas på andra sidan Skåne (typ) sen hem och plugga koreografi några låtar inför relasen på söndag...

ja jag fattar sällan hur jag lyckas få så mycket saker i mitt liv eller vem vet jag har det kanske bara som ALLA ANDRA..fast de bara biter i det sura äpplet. Jag får stora mansrapar av äpple och tycker skalet smakar blä.. men kanske bara jag som sagt.

Nu har jag 40 min paus innan mötet och mer jobb så jag måste hinna duscha min kropp, helst borde jag hinna raka mig, måla naglar, plocka bryn, färga bryn, lägga en ansiktsmask men nej jag orkar knappt hålla ögonen öppna pch ngt säger mig att det kan bli så fel att färga ögonbrynen en sånhär kväll. 

Sorry för den dåliga uppdaten men ja vad kan jag säga - mycket nu. 
Simma lugnt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar