lördag 19 november 2011

Mkt på is

Ja inte bloggar jag lika bra som min fru. Min älskade fru. Önskar jag hade lika mycket energi till att lägga upp roliga bilder på barn och mig själv men ja... nu har jag ingen tid till det då jag är "mannen i huset" som bara jobbar. Jo torsdag idag=)

Hmm ja hur går det med allt annat då? Jo träningen ligger på is, både bu och bä. Kilona har trillat på igen men det är lugnt, låg ett eller två under men jag saknar mina muskler. Men säger som Lars Winnerbäck 2jag tror jag slipar mina vapen - då ingen ser". Hade gärna velat ut och springa men sist fick jag ju så ont att inet ens dubbla Ipren hjälpte för smärtorna i fogarna. Men just nu fokar jag väldigt mycket på jobbet som är superkul. Mycket att ta in och lära vilket gör att man blir trött. Men om ett tag ska jag satsa igen, tror på att köra lite hemma och sedan kunna bestämma lite mer själv. Kör ju trots allt några helger till mina klasser.

Hemma är det en salig blandning mellan familjemys/familjekaos. Ibland upptäcker man att man står mitt i kaoset av två ungar som gnäller och gallskriker, någon som har kissat ner golvet, någon som tappat nappen, någon som matvägrar eller tappat hörseln (?), spillt ut mjölk, trillat, är mörkrädd,, vill se på tv osv osv... och däremellan ska man själv sitta ner, njuta av sin latte och tugga sin goda saftiga - knäckemacka. Halleluja för helg säger jag bara.

Imorgon ska jag äntligen hitta på något med bara theodor - vi ska gå på bio och ut och äta (ja kanske blir det Mc Donalds och då klassas det mest som mysig bukfylla=) Men ändå mysigt att komma bort från de små och ha någon att kunna prata med.

I helgen så ska jag äntligen träffa min kompis Johanna och hennes lilla Ebba eller ja lilla och lilla snart 2 år och det ska bli så kul. Fantastiskt att ha löradgar lediga nu=) Värsta helgen. På fredag kväll blir det vingotte med en St Agur till med hjortron marmelad och getost också, mmm mina smaklökar längtar så! Kanske måste jag handla på ICA imorn? Yes I hope=)

Saknar att inte ha ett ICA nära, visst Willys rockar men älskar ICA. Konstigt med tanke på att jag jobbat på Coop Forum.

Hmm ser fram emot helgen då vi inte har något inbokat, ja kanske ett eller två bebisbesök hade ju inte suttit fel, både ett besök hos Julian och Stella hade ju vart mys. Åh bara inte bebislängtan tränger sig på. Åh måste gosa med Tjejburn när jag kommer hem (men ijämföresle med de är ju hon en jättebebis!!!)
 

jo angående min blogg så tänkte jag faktiskt att jag skulle ta och lägga upp bättre i kategorier. 2012 sk abli mitt matår då jag ska laga en del nya maträtter är tänkt. Nu låter jag väldigt vidskeplig men ja det stämmer att varannat år har jag/vi ett bra år och varannat år. 2011 var/är inget höjdarår även om det har haft sina höjdpunkter som en dotter som trillade in (ut?) i maj men i övrigt har det varit mer och bu-håller så därför ska jag verkligen satsa på år 2012 som året då vi gjorde en massa kul och nya spännande saker!

Ikväll ska vi lägga ut vår lägenhet på homexchange och leta boende för i sommar och nästa vinter. Jag älskar att resa men tyvrr tillåter inte plånboken det så ofta varav jag tror att detta sätt kan vara det perferkta för oss. Så lite spänning nu framöver. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar