fredag 21 januari 2011

Typ blind....

Jaha då var man på väg att bli blind då... Nej men gud nu överdriver jag som vanligt lite. Lite sådär roligt... NOT. Hade i alla fall tagit mig till optikern idag efter att haft konstant huvudvärk ett bra tag nu + i kombination med att jag ser ur som en 50 taggare i mina gamla glasögon... Så jag ville 
1. Ha förändring
2. Nya glas
3. Få svart på vitt hur gammal jag blivit

Efter 1 h i det där båset med de där tunga, fula glasögonen på näsan mådde jag fruktansvärt illa och sa att nej nu får det räcka, jag ser INTE klart på mitt högeröga, no matter hur mycket du ändrar, snurrar, adderar extra glaslager eller frågar, jag ser fortfarande suddigt. Så efter ca 45 minuter kollade hon på mitt öga och säger att jag måste till läkaren, att jag bara har 80 % syn på det ögat, det innebär ju att jag ser bara 90 % totalt av hela min omgivning i skärpa. Detta är en chock. Det innebär ju då att jag bara har en 09 % het fru och att min egen spegelbild bara är 90 % sann. Vad tog de andra 10% vägen? Och vad säger de när jag inte ser. Chock igen. 

I alla fall blev de två stycken bågar som ska ge mig ett mer ungdomligt utseende. Pics kommer. Glömde kameran på min lunch. Men inte kommer jag se bättre, möjligtvis se bättre ut men men, vad är det när man sörjer 10 % förlorad helhetssyn???

Ikväll kommer Madde och Ullis till oss på tacomiddag och jag ska laga anannansanannansnsns paj. Gud pallar inte stava rätt - men ni förstår nog vilken slags paj jag menar. Imorgon jobbar jag till 14.30 sen är jag ledig. Nice.
Ha en fantastisk fredag alla vänner=)

With Love Ida








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar