tisdag 11 januari 2011

Am I about to explode?

Först vill jag ge en känga till den svenska sjukvården. Att man ska behöva böna och be för att få träffa en doktor (som sedan ska titta på en i 20 sekunder och ta typ 10 kr/minut för att sen säga VILA). Men ska ringa läkaren imorn igen för att fråga vad jag ska göra för att min bihålsinflammation ska flyga och fara. Min dubbeldos av penicillin har inte kickat in och mitt huvud sprängs snart av smärta (Ipren hjälper lite men vill ej bli beroende).Har fått byta bort mina klasser ikväll igen och det kryper i kroppen på mig (den del som är frisk) för att få sätta igång igen. Tack Per och Johanna för er hjälp!!!
Flickorna *mys*

Ha Carola och jag skrattade åt oss själva igår som bara den. Förut: Två träningsfreak. Nu: Två mysfreak. Okej snart dags att peppa upp oss själva insåg vi båda två. Så nu håller jag på att kolla runt på dansskolor om jag kan hitta någon helg/väldigt sen balettklass och Carola ska börja styrketräna igen. Vi mår inte bra av att vara fast i mysträsket.

Någon som är väldigt mys är magen. Alltså hur många av er har HÖRT sparkar förut? Vi hör när liten sparkar eller boxas. Häftigt!!! Nu tror jag att vi börjar få fram ett namn. Lova var ju taget *host host* så vi får gå på second best helt enkelt. I juni ska vi ha STORT släktkalas för bebisen. Ett välkomstparty och namngivningfest i ett. Inviga vår nya trädgård (aka baksida) och ha grillbuffe.Välkommen lilla bebis!!!

Magen i vecka 22 + 3

Oj just det vi har även hittat our dream trolley nu. Vi var insnöade på Baby Travels dubbelvagn men den är bred så nu har vi äntligen hittat en som går att vända både mot och från varandra. Baby Jogger city selection. 

Massa fördelar och en nackdel. Dyr. Men vi ska sälja vår nya Emmaljunga och så kan vi köpa denna och så kan Ville ha den innan bebisen kommer. Vi funderar på att beställa den från Tyskland då den är två tusen billigare där. Men vi får dividera lite. Vi behöver ju en syskonvagn och eventuellt kommer vi ju behöva den om vi nu någon gång i framtiden vill ha en till bebbe. 

 Igår var jag och fikade med Johanna och lilla Ebba snart 1 år. Grattis i förskott Ebbis! Ville åt varmkorv och Ebba åt Villes makaroner. Ebba är så glad i Ville. Ville gillade mest rulltrappan. Helt fashad!
 Pluddie gillar pannkakor
 Nya buset, sitta på soffkanten
Nya skills: gå nerför trappan, här med borrmaskinen i högsta hugg. Ville gillar verktyg. 
Och så lite bilder från ishallen i söndags. 


 Redo att åka skridskor
 Theodor kämpade på fint men benen gick lite väl mycket utåt och han stod upp endast några sekunder. Ska försöka åka med honom nu några gånger i vinter i hopp om att han lär sig. Älskar ju själv skridskor (wi snart VM)
Ville och mamma. Storlek 25 i skrillor - jamenvisst ska pojken lära sig åka skridskor. 

Här ska börjas i tid, vänja honom vid is, (nej nej jag hoppas inte alls på en Plushenko i OS...) Allt handlar om att börja i tid. Låta de prova på tills de hittar något de är bra på. Testing testing. Till hösten eller nu redan till våren ska Ville börja på rytmik. Mamma/barndans heter det.Från 1,5 år för de barn som kan gå (ähm Ville springer och dansar OCH hoppar... fierce fierce baby). Funderar om vi ska gå denna termin eller börja nästa. Tänkte i alla fall test på om man nu kan göra det, ska kolla upp i alla fall. Ville älskar musik och att röra på sig - och mamma Ida gillar dans.
Nu ska jag dansa mig iväg till jobbet=)


/Ida



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar