lördag 8 januari 2011

När Kåvepenin inte hjälper

Hej och god lördag!

Nu har jag ätit meducin i snart 1 vecka till och mitt huvud sprängs snart och min snurrighet är snart maxad (alltså inte den normala Ida-är-lite-lost) utan mer att det är stjärnor varje gång jag reser mig upp eller gör saker och ting snabbt-grejen. OK - jag ska gå till läkaren, men de säger bara VILA. Lätt när man har ett liv som man har. Så därför dissar jag läkarna. Varför ska de ta 120 spänn för något som läker ut av sig själv - men NÄR?

I alla fall. Såg sååå fram emot att vara ledig. Köpte skrillor till oss alla för vi skulle ut och åka men igår kunde jag bara ligga i soffan och se på film (var tom tvungen att sänka volymen när de sprängde saker i Inception). Men det blev varken skrillåk eller simhall. Orkar inte äta annat än sådant som är gott (vem orkar tugga fullkornslimpa eller kycklingfilé när man är sjuk), nej ge mig bullar och frukt. Eller glass...

Min träning ligger på is, ja det är istid för min träning. Gick 3 varv runt huset med Villen igår och när jag kom in kändes det som om 5 mil brände i benen.

Summa summari - det suger att vara mig just nu.

Men en kul nyhet är att Ville gör stora framsteg i livet. Han lär sig städa (han kan numera hantera både disktrasa, diskborste, dammsugare och sopkvast), han kan slänga saker i soptunnan, hämta saker man ber honom om, och om man har riktigt tur - kan han tom lägga tillbaka saker han har dragit ut (såvida någon inte distraherar honom längs med vägen). Igår försökte han lägga tillbaka alla tändstickor han dragit ur men fick inte riktigt till det. Roligast var när han blev sur för att han inte kunde komma in i sin leksaksbil (typ 40 x 20 cm). Men då satte han sig på istället och brummade iväg.

Vi fortsätter fundera på namn till liten i magen. Hon är i alla fall världens hittills lugnaste bebis. Gör inte så mycket väsen av sig (hu ha bara hon inte tar igen det sen!!! OMG!!!)
V.22 tror jag vi är i nu och fortfarande inga kännbara sparkar. Vi märker dock att hon rör på sig om jag sjunger eller pratar med magen. Men vad ska tösen heta? Vi får väl lotta på BB typ. Jag längtar supermkt till förlossningen (inte Carola ha ha) men vår snälla kom nu.

Ikväll kommer Theodor och då ska vi se Shrek 4 som vi har hyrt. Familjekväll. Imorn får vi se vad vi hittar på, fortsätter jag må såhär snurigt/frossigt/huvudvärkigt så får de åka utan mig.

Ta hand om er alla. Kramelikram

With love/Ida

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar